13 oktober 2009

Sovit 8 härliga och välbehövliga timmar igen och kroppen säger tack och bättrar på sig för varje minut :-)
Fokus på bra och härliga saker och hoppet infinner sig och frustrationen lägger sig. Det är så intressant att när jag blir medveten om att jag är medveten om att jag styr min hjärna så blir det bara bra!

Ska ut på en stavrunda med min goa nos här nu och sen blir det fika ihop med en härlig tjejkompis och därefter lite småpyssel idag, inga inbokade tider. Somliga skulle kalla det en ledig dag, jag kallar det en frilansares-komma-ifatt-med-listan-dag :-)

Thé och påse till frukost har nu blivit en vana. Det går fort att ändra vanor bara man vill :-)
Känns väldigt skönt att jag har slängt ut min gamla våg och bara kollar min vikt (om nu det egentligen är viktigt....) på torsdagar.

L

2 kommentarer:

  1. Vågen är lika mycket hat som kärlek. Ett verkligt älskar att hata dig objekt så att säga. Vågen var min stora påhejare när jag gick ned och använde mig av pulver. En riktig sporre men nu används den mer sparsamt. Jag insåg att för sällan var heller inte bra men nu har jag hittad en balans till vågen som jag tror jag kommer hålla mig till.
    Heja dig och dina nya vanor.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan inte låta bli vågen, våg som jag är:-) Nej, skämt åsido, jag ställer mig på vågen morgon o kväll, det har blivit ett "beroende". Ibland känns det faktiskt jobbigt, men så fungerar jag just nu. Men nu listar jag bara min målvikt och lägsta och senaste åtminstone, i min blogg.Ha en bra dag!

    SvaraRadera