2 oktober 2009

Solen skiner från klarblå himmel och det har blivit riktig höst. Jag tycker om hösten; den höga luften, den där krispigheten i hela naturen, färgerna och dofterna. Och känslan av att våren kommer närmare för varje dag som går.

Det blir ingen vanlig frukost idag för det dags att sätta pulversystemet igång och det tar tre dagar för kroppen att tömma alla sockerdepåer så den här helgen kommer att gå åt till att komma över tröskeln. Gäller bara att hitta saker att göra istället för att äta när hungern sätter in.
Jag har ju provat det här systemet tidigare, för 4 år sen, och vet att det funkar utmärkt med lite vilja och vilja har jag massor av just nu.

Att sen mina tankar rör sig runt en massa andra saker i livet också så är det ju och så ska det vara. Jag väljer alltid att se på det som gör att jag mår bra och just nu så upplever jag en hel del konstraster till det jag vill ha och det är ok det också. Allt är ok i min värld och jag har slutat att förvänta mig saker och handlingar från människor eftersom det är min övertygelse att människor bara gör det dom vill.

Slutat förvänta mig ja.... jag har ju fortfarande önskningar.....

L

4 kommentarer:

  1. Lycka till! ..även om jag inte är nån "pulver-anhängare" ;-)

    SvaraRadera
  2. Lite förvånad att du tagit det drastiska steget till pulver efter våra snack i vintras men det är ju ett tag sedan.

    Pulvret var bra för mig i två delar. 1 det gav en snabb viktminskning 2 Jag lärde mig att avstå mat och stå ut med det.

    När du är klar med pulvret så är din resa inte klar. Den håller på livet ut. Lägg det på minnet.

    Jag hade en coach att stödja mig mot och jag hoppas du har en också. Det hjälper till så mycket.

    Trevlig helg och lycka till med dina mål och önskningar tjejen. Det är du värd :)

    SvaraRadera
  3. Det härliga är ju att man kan ändra sig hur många gånger som helst i livet :-)
    Jag har ju testat pulvret för 4 år sen med mycket gott resultat men missade upptrappningen helt och det för att jag avstod att gå under "kontroll", den här gången gör jag det :-)

    SvaraRadera
  4. Låter bra. Det är ju inte så svårt igentligen. Att göra av med mer än man stoppar i sig men att göra det som hjärnan vet i praktiken är så svårt. Balans är ett ord använder ofta. Det är ju det som allt handlar om.

    Kramar

    SvaraRadera