25 oktober 2009

Idag har jag väldigt nära till tårarna.... Jag är alltid glad över mina tårar i vilket läge dom än kommer, dom är en läkning för kropp och själ som går utöver det mesta om jag bortser från beröring...
Jag är så full av upplevelserna från gårdagens konsert och jag läser tacksamt och ödmjukt dom kommentarer som kommer efter igår.... Det är vad mina tårar säger idag; tacksamhet .... :-)

Att få se en tagen Marcus efter konserten, att höra hans ord om ett av hans himlabarn; det rör mig till tårar...
Att få sitta i Hedvigs kyrka och lyssna till dom magiska toner som kommer ut genom Mickes saxofon som han levererar direkt ifrån sitt hjärta; det rör mig till tårar...
Att få uppleva att få stå mitt framför 30 körsångare som alla gör musik tillsammans som EN; det rör mig till tårar....
Att få höra och se Ankis och Anders röster som blandas med deras leenden när dom sjunger; det rör mig till tårar
Att få höra dom himmelska toner som Ulf förmedlar genom sina händer från sitt hjärta; det rör mig till tårar....

Att få uppleva allt detta mitt i livet det gör mig så tacksam och det rör mig till tårar.....

Så här skrev Gunilla till mig idag;

5 Madonnor av fem möjliga.

Änglarna dansade och Hornper grät!

Så konstnärligt fulländat, så vackert och dramatiskt och inte minst Marcus Birro gav guldet med texter fyllda av smärta, humor, poesi i rytmiska meningar, musik även detta.

Lyckliga dom som går till Ekeby kyrka i kväll!


Bara tårar av tacksamhet......



2 kommentarer:

  1. Du har ju världens bästa jobb. Det har jag sagt många gånger och får det ständigt bekräftat. Av dig och många andra. Du har dig själva främst att tacka. Tänk på det.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att det blev en lyckad kväll.. och fler blir det!! Härligt Lisa! Grattis!

    SvaraRadera