6 oktober 2009

Den här dagen har jag ägnat åt känslan frustration.... Frustration är ju bara en signal på att jag gör nåt helt annat än det jag vill och jag undrar vad jag är rädd för eftersom jag väljer nåt annat än det jag vill :-) Så jag tänker, skriver och funderar över vad jag vill just nu och det är en härlig känsla att jag faktiskt helt kan gå för det jag vill och i det ligger stora förändringar.
Jag är 45 år och har halva livet kvar att leva och livet består av upplevelser så jag vill göra det jag vill! Rädslan är bara att putta undan och sen gå för viljan.

Får kommentarer om att det här med att göra det jag vill det kan jag bara göra om jag inte har nån annan att tänka på och jag skulle vilja ha den tanken mer förklarad för mig.... Vill veta hur dom tänker....

Så idag är det mycket skrivande för min del.... jag skriver och skriver för att hitta ett lugn i mitt tänkande och jag är tacksam för att mitt skrivande tar mig framåt :-)
Relationer, flytt, jobb, jag själv......

Har en liten kittling av förkylningstendes i halsen och avstår träning idag....
Har ätit lite skinka och keso och känner mig helt nöjd med det. Påse morgon och kväll just nu

L

1 kommentar:

  1. Jag kan ju inte påstå att jag förstår det här men:
    Rädsla behöver väl inte alltid vara inblandat när man känner frustration?
    Vilja är väl inte alltid entydig? Dvs man kan väl vilja flera saker samtidigt - saker som inte kan kombineras?
    Vilja kan väl också gälla både långsiktiga och kortsiktiga viljor, som möjligen kan stå i konflikt med varandra?

    T ex i det projekt som du gett dig in på nu: Kortsiktigt vill du belöna dig själv för att du gjort ett inledande bra jobb, genom att börja nalla på det undre lagret på Alladin-asken. Däremot innebär din långsiktiga vilja att vara frisk och lättare att du famlar efter pulverburken. Frustrationen uppstår väl i valsituationen?

    Oj, nu har jag psykologianalyserat så det räcker för mig fram till jul - typ. :-) I vilket fall önskar jag dig lycka till med dina val, din vilja och för att du gläder så många med din musik och ditt sätt att vara.

    SvaraRadera