12 oktober 2009

Måndag..... måndag.... måndag..... Tänk vad det ordet har fått en speciell betydelse.... Vet att det känns tungt för många med en måndag och själv ordet är ju lite tungt också... m å n d a g.... till skillnad från tisdag som låter mycket ljusare :-)
Måndag är helt ok för mig precis som alla andra -dag för varje dag är ju bara vad den är och det är bara vi människor som skapat oss tidsrutiner för att samhället ska fungera.
Och dagarna skulle ha kunna bli döpta till nåt helt annat och vi hade ändå fortsatt att leva som vi gör :-) Det är bara ord.....
Måndag är den dagen då allt börjar om. Vadå börjar om förresten? Allting fortsätter ju bara....
"På måndag ska jag...." På måndag; då...." osv
Intressant.....

Idag ska jag ansöka om att gå fristående kurser i filosofi på universitetet till våren, känns som en rolig och utvecklande sak att göra och nåt helt annorlunda från där jag är idag. Mitt huvud är verkligen inställt på att fundera och filosofera just nu och känslan av att behöva flytta på mig är stor och det kryper i mig..... Den "krypkänslan" kan jag bara ta tag i själv och se till att in lugnet. Allt är ok nu också och det kommer att vara ok i framtiden också.

Fick igår återigen så kloka ord ifrån min fantastiska vän och dom orden hjälper mig att reda ut min frustration och det är att det finns saker som jag har önskat mig som ligger och väntar på mig och jag behöver gå in i hoppets känsla så kommer det att bli kanon :-)

Antingen är det en fördel att jag är så surrig just nu vad det gäller att ha tagit tag i min vikt eller också är det en nackdel... och när jag skriver det så inser jag att det blir det jag vill att det ska bli :-) som vanligt, fröken Tilling :-)
Påse och kaffe till frukost idag och nu ut med nosen på en stavrunda för att se vad min kropp säger idag

Jag är ansvarig för min egen lycka. JAG är ansvarig för min egen lycka..... :-)

L

2 kommentarer:

  1. Ja du är ansvarig för din egen lycka eller hela ditt liv. Du gör vad du vill av det. Sedan kan man ha mer eller mindre flyt men jag anser att det finns alltid något att se fram emot och glädjas åt.

    Var bara rädd om ditt enda liv och vårda det ömt :)

    SvaraRadera
  2. hm.... mer eller mindre flyt..... nä.... som sagt, jag styr själv, helt och hållet om du frågar mig :-)

    Och absolut, väljer du att ha något att se fram emot så finns det där! :-)

    Och det jag vill åstadkomma det åstadkommer jag.... på alla plan :-)

    Tack för att du kommer med små inlägg, uppskattar jag mycket!

    L

    SvaraRadera