2 oktober 2009

Första dagen på pulver avklarad och jag känner mig rätt seg.... Vet ju att det här är känslan i tre dagar och det är helt ok. Har ju bara börjat min resa och jag vet vad som väntar, bara positiva saker :-)
Fantastiskt hur mycket fokus vi människor lägger på att äta, framför allt socialt! Det handlar alltid om mat och dryck när vi ska ses (förutom när vi ses för att motionera ;-) och det pratas mycket om mat när vi träffas.

Har fullt hus med 10 ungdomar här hemma som förfestar och snart ska ut... gäsp... skönt att ha fyllt 45 ;-)


3 kommentarer:

  1. Håller med dig att det är mycket som kretsar kring mat. När jag körde pulver så har jag nog aldrig fått så många erbjudande om julbord tex som jag då fick avstå ifrån. Men jag gjorde det till en grej och var stolt över det. Från början skämdes jag lite över pulvret men det försvann efter några veckor.

    Ja det är skönt att ha växt upp. Inte känna en massa måsten uatan vågar att säga nej och älska att somna i soffan en fredag.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gott att "ha dig med" på den här resan, du har ju alla erfarenheter och har ju nått ditt mål :-)

    Känner igen känslan av att skämmas att gå på pulver, vet i tusan vad det är .... handlar kanske om att jag har erkänt att jag tidigare har haft svårt att hantera mat .... men jag får inte ihop det riktigt eftersom jag ju den här gången tar tag i det... ja, ja.... :-)

    Hur länge gick du på pulver?

    Nu blir det flyttstök idag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag o Fredrik har pulvrat sen slutet av maj, dricker 2 måltider o äter 1 måltid.
    Vi var hårda från början o frångick inga priciper.
    Nu har vi ändrat oss och helgerna består oftast av 1 måltid med dryck o 2 med mat.
    Då ställer kroppen in sig på att förbränna intaget i samma tempo även i veckan när pulvret har större plats i kosten.

    Lycka till Lisa// Petra

    SvaraRadera