13 oktober 2009

Fick kommentarer om det här med vågen här på min blogg och mina tankebanor gick förstås igång :-)

Vågen har varit ett stressmoment för mig tidigare gånger jag har gått ner i vikt och den här gången har jag bestämt mig för att det viktigaste för mig är att må bra och om jag går ner 30 eller 23 eller 14 kilo så spelar det ingen roll i min värld, jag vill MÅ bra och har egna mål satta för vad det är för mig :-) Visst, jag kommer att skriva ner mina resultat här och jag kan helt ärligt säga att jag just nu undrar varför...... hm...... :-) Bättre att få dela mina tankar mer er som läser än mina viktresultat.... eller?! Den mentala biten i den här resan är ju den viktigaste (roligt att ordet viktig består till största delen av ordet VIKT :-)

Jag vill att den Lisa jag är med min kropp bara ska vara den sunda kropp jag bär på och då har siffrorna ingen större betydelse. Om viktsiffrorna överhuvudtaget har nån funktion så är det väl egentligen bara när jag berättar viktresultatet för andra.... Först då blir det en värdemätare på hur duktig jag har varit i jämförelse med andra och mig själv och jag har slutat vara duktig i mitt liv så det går bort! Jag är bara den jag är utan att lägga pressen på mig att vara duktig...

L

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Betyder det här att du kommer att sluta väga dig?
    För jag funderar på om det är en bra "morot" det här med siffror, ungefär som i jobbets statistik, att vi får en ganska bra koll på hur det går och om vi vill förändra nånting. Får jag fram det jag menar??

    //Kram

    SvaraRadera