28 maj 2010

Vibration



Jag har ett samtal med min härliga granne... vi sitter i mina mjuka soffor och njuter av en kopp kaffe och pratar om det "andliga" som vi bägge har nära till...
Jag har ett samtal med min underbara väninna.... vi sitter på en altan och njuter av försommaren och pratar om relationer och kärlek som vi bägge har nära till...
Jag har ett samtal med mannen i mitt liv... vi sitter på varsitt ställe i landet och låter tiden vara en illusion och vi pratar om att ta steget och ta ansvar för sig själv...

Alla tre samtalen får mig att ännu en gång inse att jag enbart drar till mig människor som jag vill ha omkring mig och som gör mig gott, dom "goda samtalen" är alltid här numer.... Det jag tänker och känner drar jag till mig och jag vet också att personerna jag pratar med är i samma vibration som jag... Jag vet det för annars skulle dom aldrig finnas i min närhet....
Det handlar om energi och lust till att vilja varandra och i det är vi i samma vibration...

Jag är tacksam för att jag ibland behöver spärra upp ögonen för att se allt det fantastiskt goda jag har i mitt liv just nu och dom kontraster som kommer i min väg hjälper mig verkligen att välja väg och att hålla fokus... Mina kontraster är mina största "hjälpredor" för att fortsätta välja att leva ett perfekt liv, det liv som jag själv önskar mig...
Att vara i den vibration jag är i just nu innebär att jag ofta blir en betraktare i det livet som pågår runtomkring mig, det livet som är utanför dom som jag håller närmast mig. Jag sätter mig i olika sammanhang och märker snabbt var vibrationerna ligger och när jag märker att jag är i en annan vibration än dom jag tillbringar tid med så blir jag en iakttagare och jag vet att jag känner att jag är så tacksam för att jag är i en annan vibration än där samtalen pågår...

Jag dömer ingen, alla samtal finns för att dom ska finnas, och jag lyssnar och fortsätter att vara tacksam....

Jag vet i mitt hjärta, i min kropp och i min själ att den kärlek jag får uppleva ligger i en mycket hög och ljus vibration och varje gång, och jag menar verkligen varje gång, vi samtalar så blir jag renare och renare och det för att kärleken mellan oss är ren, ren och åter ren... Den är helt utan krav... den är energi = kärlek och det upphöjt i många tusen... att vi gemensamt befinner oss i den vibrationen gör att vi bara kan nå högre och högre och min kärlek växer sig starkare för varje ord vi delar och det för att vi delar dom i ren ärlighet....

"Hur hinner man skriva 700 ord på 30 sek??"

1 kommentar:

  1. Du hinner det Lisa, därför att för dig är ingenting omöjligt. Att vara i din vibration, få dela den och känna samhörighet är något fantastiskt. :-)

    SvaraRadera