26 maj 2010

Musik




Idag har jag antagit en ny utmaning och det är enormt berikande. Har sjungit med ett gäng chefer för ett stort internationellt företag och dom kom från Sverige, Norge, Danmark, Finland och England så det blev på engelska idag!
När jag har funderat över vilka sånger jag kan välja så inser jag att musiken är det mest internationella språket utan konkurrens. Även om jag aldrig skulle få alla här att sjunga text så skulle alla kunna sjunga samma melodi för där finns inga språkliga barriärer.... Det är en fantastisk känsla att musiken förenar utan ord och endast genom att vara toner... vad nu en ton är..... ?

Det spelar ingen roll vem jag är, vad jag har gjort, vad jag gör, vad jag heter, vilket kön jag tillhör, hur mycket pengar jag har osv för när vi delar musiken tillsammans så finns bara den och musiken är enorm kraft i våra liv. Dom flesta människor lyssnar mer eller mindre till musik och alla har vi våra favoriter (vilket också är intressant; vad det är som gör att vi fastnar för en viss sorts musik...) Och eftersom vi alla har en relation till musiken så kan vi också sjunga och jag får bevis för att alla kan om och om igen och jag älskar det där ögonblicket när alla inser att dom faktiskt kan :-)

Våren är så påtaglig just nu och det fullkomligt exploderar i naturen av både växtlighet och dofter. Jag älskar doften av spirean och speciellt när det har regnat. Att sen få uppleva kärlek från en fantastisk man mitt i den underbara våren, ja, jag är så fylld av tacksamhet....

Jag är den du gör mig till
Jag är den som stannar om du vill
Du ger allt en mening, en klarhet och en rening
och för att du är, är jag.....

2 kommentarer:

  1. Jag har också ägnat ett par tankar till det här med 'musiksmak' Smakar lite på musiken, den känns tilltalande ibland och ibland är det okej att stänga av.

    Relation.. alltså vad relaterar vi till.. Vad i musiken är vi 'söker'?
    För en del är det texten, andra rytmen och för vissa ljuden (instrument)

    För min del beror det på vad jag behöver för stunden :-)

    SvaraRadera
  2. Hihihi ja vad GÖR han Cindy....

    SvaraRadera