25 maj 2010

Hemma

När jag sätter nyckeln i låset, vrider om och kliver in där jag har det som är mina saker, det som är mitt jag, då är jag hemma
När jag låter ytterdörren stå olåst så att alla mina vänner kan komma och gå som dom vill och i det känna mig trygg, då är jag hemma...
När känslan är så självklar att den verkligen är självklar att det ska kännas så här, då är jag hemma...
När jag kan vara med mig själv en hel dag och njuta av ensamheten i det rum jag befinner mig, då är jag hemma...
När den enda energi som tas upp är den positiva och luften är hög att andas i det rummet jag är i, då är jag hemma...
När jag lägger mig i sängen om kvällen och njuter av närhet och omsorg och kärlek, då är jag hemma...

När jag känner att jag hittat den person som fattats mig i livet, då vet jag att jag är hemma...
När jag möts av enbart ren kärlek från den jag delar mitt liv med, då vet jag att jag är hemma...
När det enbart finns tillit, trygghet, värme och glädje, då vet jag att jag är hemma...
När jag möts av en bukett med gudomliga rosor på mitt bord i vardagsrummet, då vet jag att jag är hemma..

När det bara finns ren och äkta kärlek då vet jag att jag har kommit hem....

En plats där jag får vara stilla, där ingen tränger sig inpå
Jag vill få skapa mig ett eget bo, för mig och för min man
Och tänk att äntligen få vila

2 kommentarer:

  1. Home is where the heart is

    SvaraRadera
  2. Lisa, en fundering: Har du kännt dig ohel utan den personen?

    Ler med dig Lisa :-)

    SvaraRadera