7 maj 2010

Musik

Vilken musiker han är, Salem al Fakir! En sån spelglädje, en sån lust och lekfullhet.... Vilket melodi- och rytmsinne! Enbart tacksam för att jag har fått uppleva honom live och nästa gång han är i närheten så blir det till att lyssna till honom igen.
Han är bäst! :-) Hoppas han är med på "Allsång i Gränna" i sommar så jag får en möjlighet att intervjua honom där :-)

Onsdagen den 6 maj har annars mest bestått av bilkörning, blev nog runt en 50 mil idag med jobb i Östra Husby, Stockholm och sen konserten i Linköping
Jag nyttjade tiden i bilen till ett annat roligt uppdrag jag fått, nämligen att vara jury för Östergötlands del i "Svensktoppen nästa", P4:as stora meloditävling. Jag sitter som jury för tredje året i rad och det är verkligen ett hedersuppdrag. Blev glatt överraskad när jag lyssnade igenom bidragen idag och jag hade gärna sett att fler än fem bidrag gick till final för i år finns det många bra låtar.
Fascineras över hur fantastiskt mycket musik det skapas runtom i stugorna, vilken kreativitet, vilken musikalitet, vilken lust till att lyckas, vilken spelglädje och vilken framtidstro. Ser fram emot att få höra vad min kollega har för favoriter.
På tisdag offentliggörs det vilka 5 bidrag som vi östgötar får rösta på inför den stora finalen på Liseberg i höst.

Inser att jag lätt har världens bästa jobb! :-)

Jag får uppleva mycket omsorg, glädje och värme och det känns så skönt.... Jag njuter av varje stund av verbal närhet och fortsätter längta med bara goa känslor i kroppen ....

Ikväll sänder jag Karlavagnen igen vilket också är ett hedersuppdrag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar