15 maj 2010

Min äng....

Det är en sån där fantastiskt vacker sommardag... Solen värmer varsamt, fåglarna sjunger och vinden är ljum. Jag har äntligen hittat den där drömängen som är fylld med dom allra vackraste blommor. Jag har länge bett om att få uppleva den här ängen och jag har ibland trott att jag har hittat den men när jag börjat plocka bland blommorna så har jag då och då stuckit mig på taggar eller bränt mig på nässlor.... den här gången vet jag att jag hittat min äng och jag får uppleva den precis när jag är redo. Den är så stor, inbjudande och lustfylld så jag ställer mig i ena kanten av den, tittar ut över havet av alla vackra blommor, tar ett djupt andetag och insuper all ljuvlig doft...

Jag vet att jag får plocka precis vilka blommor jag vill och jag vet vilka jag vill ha i min bukett. Jag njuter av varje steg jag får ta på den här ängen medan sommardagen är som vackrast. Jag ger ängen namnet "Lyckan"....

Jag sätter mig på huk och plockar mina första blommor som jag varsamt bryter från sina stjälkar och sen håller i min hand. Dom omsluts av värmen från mig och jag håller precis lagom hårt för att dom ska må som allra bäst.
Jag går vidare och fyller min bukett med alla dom blommor som tävlar om att dofta ljuvligast och som tävlar om att vara vackrast... alla sträcker sig mot mig och ler och jag får välja fritt.
Min bukett blir större och större och jag börjar känna att den snart är hel.... Det är bara en lite blomma som jag längtar efter som ska sätta den där lilla guldkanten på det vackraste som jag håller i min hand... jag går över hela ängen och njuter och längtar efter att upptäcka den där sista blomman..

Helt plötsligt hör jag din röst... jag har hört den många gånger förr och den här gången vill du något alldeles speciellt... Du säger att du hittat blomman jag söker... Du säger att jag har letat bland det allra vackraste och ändå inte.... Jag har gått förbi blomman som finns där ett par gånger utan att se och känna doften... Du gör mig medveten om var den står och jag går med försiktiga steg ditåt för att få min bukett komplett... Du är steget före mig och när jag kommer fram har du redan plockat blomman och ger den med stor kärlek till mig.
Den gör buketten till den allra vackraste....

Jag tittar på buketten där jag har plockat in allt som är jag och jag vet precis vad jag ska göra med den; jag ger den till dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar