7 maj 2010

Healing

Det är så häftigt med allt jag får uppleva och jag kan hela tiden relatera till att jag önskat mig det som händer och kommer på det först efteråt när jag tittar på vad som hände :-)

Skulle gå ut med min nos innan jag skulle iväg till Karlavagnen och fick en grym akut magknip vilket resulterade i en bra stund på "huset" och sen började jag svettas och funderade över hur jag skulle klara att sända radio... La mig på sängen och bestämde mig helt enkelt för att vara frisk. Tog in en massa god energi genom att säga goda saker om mig själv och andra i ren och öppen kärlek, satte mig i känslan att jag sitter på radion och sänder och har goda samtal med lyssnarna och det samtidigt som jag rent fysiskt stryker bort det onda från min mage.... Efter en minuts ren "sömn" eller energimeditation så är jag tillbaka och min kramp är som bortblåst!
Och jag har flera gånger bett om att få uppleva att göra healing och universum svarade ikväll genom att ge mig min upplevelse med den personen i mitt liv som är viktigast för mig, jag själv. Coolt!
Och allt någon människa har gjort innan mig kan jag också göra och det är så sant i min värld :-)

Det finns en textrad i en sång som säger; vad är då en människa?
Vad är en människa? Finns det nån chans att ge ett fullkomligt svar på det?
Vad vi är rent fysiskt kanske vi kan förklara en hel del av men det där andra, sinnet, själen och personligheten går det någonsin att få en definition på det när det gäller vad en människa är?

Saker vi berättar kommer från olika personligheter och var och en av oss som berättar om våra t ex våra fåter är ju just den människa vi är för att vi gör det vi gör och är den vi är. Gjorde jag nåt annat så vore ju jag en annan personlighet och ingen är den andre lik, alla är vi unika och det vi kan göra är att dela med oss till andra genom samtal, förståelse, skratt, närhet, respekt och kärlek.
Bjuda på mig själv och säga; det här är jag och så här gör, känner och tänker jag. Jaha, svarar den andre, så här gör jag och så här tänker jag. Och att då mötas i respekt och kärlek inför våra olikheter och avstå från att döma varandra, för så fort jag dömer en annan person har jag dömt mig själv och ingen vill döma sig själv.

Jag låter människor vara precis som dom är och jag blir berikad varje gång jag möter en ny människa som bjuder på sin personlighet. Jag njuter av upplevelsen att få ta del av en annan personlighet.

Jag delar på ordet personlighet; personlig - het… en person som brinner för att vara just precis den personen som den är och som den vill vara.

Alla kan vi säga; jag är jag och välkommen till min värld!

"It's true, life will smile for you!" (Salem al Fakir)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar