10 maj 2010

Skratt

Vi skrattar tillsammans om och om igen och det är en sån härlig känsla, jag blir varm och tillfreds i kroppen varje gång vi pratar med varandra och kärleken jag känner blir bara starkare och varmare för varje gång vi delar skrattet... :-)
Att höra om alla tokigheter är en ren fröjd och jag vet att han roar dom människor som han har närmast sig om dagarna.... Rätt åt dom! :-)

Skrattet är så befriande och att kunna lägga upp ett riktigt asgarv tillsammans med mina väninnor, som jag tycker om, är så härligt och när vi väl börjar skratta så fortsätter vi tills vi får ont i magen och får kippa efter andan och be varandra sluta så att vi kan hämta igen våra magmuskler....
Oftast är det bilderna som jag gör mig som jag skrattar åt och också dom minspel som utförs av den som berättar liksom tonfall....

Jag vet att skrattet gör nytta genom att sänka hjärntemperaturen en aning och underlätta kommunikationen mellan hjärnhalvorna vilket ju verkligen känns som en sanning. Känns som att jag blir "fri" i hjärnan efter ett skrattanfall.... Blodcirkulationen ökar, blodtrycket sänks och hjärtat får gymnastik.
Endorfiner utsöndras när jag skrattar och älskar, både fysiskt och mentalt, vilket lindrar smärta och stimulerar viljan att äta, sova och dricka.... Min friskgymnast brukar skoja och säga att han skulle vilja skriva ut sex på recept för att just lindra smärta... En bra idé tycker jag, älskog och en rolig film och jag är smärtfri :-)

Att dela skrattet är att dela vänskap, kärlek, förtroende, lust och värme och att skratta så mycket som jag gör just nu är en gåva som jag är tacksam för varje dag.... Tack! :-)

"You put another song in my heart, it made me sing along from the start.... A song of joy and of love that has changed my way" (P-E Hallin)

2 kommentarer:

  1. När jag läser vad du skriver, så tänker jag direkt på Bebisar, ett litet barn som genom att man bara håller händerna för ansiktet & säger tittut, skrattar så det gråter, slutar man för en sekund, så slutar skrattet, men ett tittut till så ekar skrattet igen, så enkel & så ärligt, som en av & på knapp, så enkel så ärligt, så är det mig dig & skrattet, det finns där hela tiden, man behöver bara säga tittut så har vi ditt underbara skratt där, så ärligt så varmt, jag vet att jag aldrig kommer sluta skratta med dig för vem kan motstå din glädje & energi, för kan inte skratta med dig när du skrattar // Kjelle

    SvaraRadera
  2. Humorn är Guds leende på jorden.

    SvaraRadera