8 maj 2010

Nyvaken

Stunden mellan 00.00-01.00 den 8 maj 2010 kommer alltid att vara speciell för mig.... Oavsett vad som kommer i mitt liv framöver så kommer den stunden att alltid finnas i mig som en dyrbar, vacker pärla..... Bara känslan av att ha fått uppleva det jag får göra, något som från och med nu förändrar mitt liv, är jag tacksam för. Jag har en gång önskat mig det här och jag har gått en lite krokig väg hit och jag har fått uppleva många känslor och händelser under vägen, en hel del kontraster och någon gång fått smaka en tugga av det jag nu får smaka fullt ut.
Känslan är överväldigande och lite ogreppbar och allting känns som på nytt.... Och allting ÄR nytt; jag är ny, "tiden" är ny, nuet är nytt, känslorna är nya och förändringen är ny.... Ny.... Ny-fiken.... Nytt-ig... Ny-vaken.... Ny-startad....

Och egentligen förändras ingenting och ändå förändras allting... Och i det ligger en ren självklarhet och trygghet...

2 kommentarer:

  1. Du skriver då alltid rakt in i hjärtat, dina ord är lika träff säkra som den den bästa av världens skyttar, du skriver så att en gammal flåbuse som jag blir rörd som ett litet barn när dom hittar en död Humla // Kjelle

    SvaraRadera
  2. Vad det än är...så grattis! ;-)

    SvaraRadera