4 maj 2010

Förändring




Det flög upp tre stycken koltrastar precis framför mig idag och numer vet jag vad koltrasten betyder: "Du kommer att upptäcka nya sidor hos dig själv. Förändring och förnyelse - det är din gåva." Jag ler när jag tänker på vad jag fått idag.... :-)
Jag fick bra utdelning på mitt företag, jag hystade in ett stort jobb i slutet av månaden, jag har fått min lägenhet, upplevt goda samtal, skrattat mycket, njutit av ett musikaliskt möte och fått möta så mycket fin kärlek :-)

Han frågar mig, i ett av våra härliga samtal, om jag haft en liten svacka idag och jag svarar ja... Han säger; Det känns som att det var lite rörigt för dig.....? Och jag kan bara svara; ja..... Sen frågade jag om vilken tid det var han kände så och han sätter klockslaget på pricken! Vilken energikänsla, så öppen och så sensitiv och så mottaglig för just min energi...
Jag blir återigen rörd och berörd långt in i hjärtat över hans omsorg om mig.... Lite ovan vid känslan än så länge och jag är väldigt tacksam för att jag får uppleva den och jag vill känna känslan av den omsorgen ofta...

Förundras över att jag nästan varje dag får uppleva en ny känsla i min kropp och själ och i mitt "jag".... Trodde att jag fått uppleva alla känslor på det ena eller andra sättet och det har jag kanske men dom känslor som dyker upp nu är nya för mig, mycket starkare, mycket tydligare, mycket mer "nära", mycket ärligare.... Och det för att jag lärt känna mig själv och idag är hel och "vågar" släppa in dom och fram dom... Finns inget att vara rädd för numer..... inget alls.... och DET är en av dom här starka känslorna....

Efter varje samtal, precis när vi lagt på luren, så längtar jag mer och mer till nästa gång vi får prata med varandra....

Längtan är också en av dom starkare känslorna.....

3 kommentarer:

  1. Så vacker, så rörande, så mitt i hjärtat // Kjell

    SvaraRadera
  2. Vackert Lisa!! Rätt åt dig :-)

    "nästa gång vi får prata med varandra..."
    Då undrar jag: får???

    SvaraRadera
  3. Att ha goda samtal med någon som står en nära, är en gåva att vårda ömt och kärleksfullt.

    Det är en gåva som jag FÅR av den andre och som inte ska tas för given...

    SvaraRadera