3 maj 2010

Din tur...

Du berättar för mig hur du under en lång tid har kämpat med och i det som är livet ... Du säger överleva... över - leva... leva över det svåra, tuffa, aggressiva och kalla.... För mig att säga att; jag gör det här för att överleva, blir ett sätt att leva nära döden i livet.... Jag vill leva för att leva istället för att leva för att överleva...

Jag lyssnar till dina berättelser, som är hämtade ur ditt liv, och det slår mig att du är en överlevare; har du bestämt dig får något så driver du igenom det för att bevisa för dig själv att det går...
Jag undrar; vad har du velat uppnå med dina bevis inför dig själv? Varför har du gjort dom valen?
I nästa sekund säger jag till mig själv att det spelar ingen som helst roll vad du har gjort för val tidigare och varför, för det enda som finns är just nu och just nu och just nu ... Hela tiden ett nytt nu som tar dig vidare framåt i det som är det goda livet...

Du säger att du är tröttare än du varit på länge och att det är en skön trötthet, och jag kan bara känna att det är klart att en kropp, hjärna och hjärta som kämpat så mycket i sitt liv, som alltid behövt gå i försvarsställning, som alltid behövt vara på sin vakt och som alltid varit den stöttande och drivande blir trött..... Nu släpper spänningarna och kroppen skriker ut sin glädje över att få vila både mentalt och fysiskt... En vacker kropp, ett omsorgsfullt hjärta, en sprudlande energifull hjärna vill nu bara ha ut det bästa av livet... När tröttheten har lagt sig så kommer det bara att finnas lust, energi, kraft och kärlek till det nya livet som ju faktiskt redan finns här... I dig.... närmare än du själv anar...

Allt du önskar dig finns redan här, allt..... det gamla som gör sig påmint är där för att du ska släppa och gå vidare och uppleva det bästa i ditt liv... nämligen resten av ditt liv.....

Jag hör i din röst att du vill vidare och du går med stora kliv, större kliv för varje dag... och då och då behöver du sätta dig på den där tjärdoftande bänken, lägga händerna längs ryggstödet, lägga huvudet bakåt, blunda, ta ett djupt andetag, släppa ut det gamla och lämna rum för det nya... och jag känner att du gör det.... och du både känner och vet att du gör det.... Och du gör det all by yourself.....

Det är din tur nu..... Din tur.... Din....

1 kommentar:

  1. Mycket vacker skrivet, man blir alldeles varm i hela kroppen // Kjelle

    SvaraRadera