12 maj 2010

Min sanning




Fönstret är öppet, den ljuvliga vårluften kommer in som en frisk fläkt och plötsligt så kommer det; vårregnet! Kort och intensivt och gör luften ännu fräschare och jag njuter så av vad jag får känna....
Jag upplever dom där fantastiska försommarkvällarna när jag sitter ute på trappan till vårt vackra lilla hus med ett glas med något gott i eller en kopp kaffe, har en filt med mig ifall det blir lite mer kyligt och jag delar kvällen med den jag älskar, det är lycka :-)

Den visualiseringen, som så många andra i mitt liv just nu, är redan en sanning i min värld. Och när jag gör den till min sanning just nu så ÄR det min sanning... Den känslan är cool och fullt sann...

Tänk om det är så enkelt att om jag bara kliver ett steg åt höger i min vibration så får jag exakt det jag önskar mig på momangen :-) Jag vet att det är fullt möjligt och det enda som hindrar mig från att göra mitt liv sådant är mina egna begränsningar i det här fysiska livet. Allt är möjligt så även det här så varför avstår jag från att ta steget...?

Vi skrattar gott åt att jag säger att den där bilen är vit fast den i den "bestämda verkligheten" är grön, och hur det blir när jag säger till bilförsäljaren att jag vill provköra den där vita bilen och han tittar länge på mig... Jag tror verkligen att jag kommer att få provköra den "vita" bilen för han kommer att säga; ok, provkör den du.... och DÅ har min verklighet och sanning verkligen blivit en sanning :-) Sen provkör jag bilen i flera timmar trots att jag bara får en halvtimme på mig och när jag kommer tillbaka så säger jag; tiden är en illusion och ja, dom kommer ju att acceptera det också eftersom jag kom tillbaka med bilen :-)

Jag kan säga och göra precis vad jag vill och även om det strider mot det som samhället har bestämt så är det fortfarande min sanning och min verklighet om jag vill att den ska vara så.

"You are who you make people think you are"..... sant i min värld...

Jag har världens goaste grannar.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar