17 maj 2010

Löften

Vad är det att lova något? Vad är ett löfte?

Jag kan bara säga och uppleva saker för vad dom är just nu och jag kan aldrig lova något eftersom jag aldrig vet vad framtiden bär med sig....
Kan jag ångra ett löfte? I min värld, nej... eftersom jag bara gjorde då det som kändes rätt just då
När jag undviker att lova något så behöver jag heller aldrig bryta några löften vilket gör att jag själv aldrig behöver må dåligt av ett brutet löfte och ingen kan förvänta sig av mig att jag ska hålla ett löfte

Behövs löften för att ge mig själv och mitt liv struktur?

Jag tror att man kan ändra sig hundra gånger om dagen så vad är ett löfte värt då?
Löftet är ju bara till och fungerar ju bara om det hålls..... och det finns inga garantier what so ever för att ett löfte ska hållas...

Är löftet mer värt för den som blir tilldelad löftet än för den som säger det? Och lovar jag något till någon annan så blir det ett krav som läggs på mig, att det ska infrias.....

Om jag ber en person om ett löfte, litar jag verkligen på den personen då? Om jag litade på personen varför skulle jag vilja ha ett löfte....?

Jag får kommentaren att det är ju fegt att aldrig lova nåt? Ok........ Vad ska jag stå till svars för och inför vem i såna fall?
Vid altaret så kan jag bara säga att jag vill älska mannen i mitt liv just nu och eftersom det alltid bara finns just nu så räcker det ju att säga det....

Jag avstår från att ge löften.... Jag vill bara säga hur jag upplever saker och känslor här och nu.....

1 kommentar:

  1. Det här gillar jag!
    Jag har bara aningar om vad framtiden kan tänkas innehålla, ibland, så jag lovar sällan.
    Däremot känner jag att respekten gentemot en annan människa gör att saker o ting stannar hos mig.

    SvaraRadera