4 maj 2010

Ett par ord

Tänk att ett par ord kan få mig att så helt ändra väg! Jag får orden precis när jag behöver dom och dom är sagda med sådan självklarhet och är helt kristallklara så när dom träffar mig så är det som att allt blir ljust för en sekund. Jag blir träffad av den ljusaste, varmaste och mest insiktsfulla värmestråle från någon som själv vet, känner och som använder mitt språk så att jag direkt både med hjärna och hjärta förstår och jag ler med hela kroppen och säger; Tack!

Den enkla förklaringen från en kärleksfull person får mig att inse att jag för en kort stund varit utanför min vortex och med rask självklarhet går jag tillbaka för jag vet att i min vortex funkar allting precis som jag önskar :-)
Och klokheten slår mig kärleksfullt än en gång när jag ställer frågan varför jag drar det till mig och svaret kommer lika enkelt och självklart; Fokus, min vän, fokus..... :-) Jag kan bara återigen le och säga; Tack!

Att ha fokus på det som jag vill göra och som jag åtagit mig att göra för att jag ville det handlar mycket om att vara i mitt vortex och det handlar också om respekt inför mig själv och den som möter mig, vare sig det är jobb eller privat. Jag vill och är vara närvarande i varje samtal, i varje blick, i varje möte, i varje stund och alltid känna att jag är i nuet, det enda som finns. Jag har fokus på nuet och när jag har det och jag bara gör det jag helst av allt önskar och vill så blir det så bra som jag önskar.

Min lust till livet inom mig idag, är så stor och jag vill sträcka ut mina armar åt sidorna, lägga huvudet bakåt, titta mot himlen och solen, snurra ett par varv och insupa det underbara som är livet just nu! En helt underbar dag där allt finns som jag har önskat mig och den känslan är: jag faller fritt och jag faller fri. Vilken grymt härlig känsla! :-)

Tacksam!

Och jag älskar..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar