29 maj 2010

Väntan

"Intet är som väntans tider..." "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...."
Jag vet i tusan... Det här med att gå in i känslan "väntan" är intressant.... Att intet är som väntans tider kan jag hålla med om för det händer något speciellt med mig när jag väntar....
Jag blir oföretagsam, tankarna far omkring hit och dit och fokus blir på att vänta....
Och det handlar enbart om fokus och jag är bra på att byta fokus så jag gör det och mitt fokus tar överhand... åtminstone för en stund... ;-)

Men är känsla "väntan" nåt jag vill vara utan? Nix, den är så välkommen när den infinner sig för den talar om för mig att min väntan är samma sak som min längtan och min längtan är kärlek...

Det flyttas ut ifrån min lägenhet och det blir tomt och jag känner att jag också vill gå igenom mina saker och "flytta" jag också... Jag har fått en helt annan känsla för lägenheten nu när jag vet att jag ska stanna i den och att min kärlek så småningom kommer att flytta in och vi kommer att bygga vårt hem från scratch.... härlig känsla, nästan lite overklig... vad nu det är, overklig..... Allt som jag upplever är ju verklighet för mig så det finns inget som är overkligt.. skönt att veta...

Ett par timmar kan vara som en vecka och som ingenting.... den berömda tiden är en illusion och den illusionen är underbar att vara tillsammans i med den jag älskar....

1 kommentar:

  1. Jag brukar säga att den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Den ivrighet man känner när man väntar får den stunden oavsett längd att kännas för lång.

    :)

    SvaraRadera