16 maj 2010

Om det enda du begär....

Min känsla var att min blogg skulle handla om alla härliga möten jag haft idag.... med min goda väninna som jag lyssnat till (hon läser till präst) och diskursat med och som jag tycker mycket om, min gode vän som jag fikar med ibland och som jag uppskattar mycket för våra samtal är ärliga, roliga och rättfram, min änglavän som har en speciell plats i mitt hjärta och förstås mannen i mitt liv som jag delar många goda ord, känslor och tankar med och som jag alltid vill prata mer med....
Men något hände som öppnade ännu en känslodörr.....

Jag har bett en god vän att skriva en text till mig som jag kan använda på min platta, texten kom förra veckan och jag visste direkt vem som skulle tonsätta den och skickade den till min svägerska.... Sent ikväll fick jag för första gången höra hennes toner.... Hennes toner som blir till en ljuvlig enhet med texten.... Hon har en förmåga att hitta rätt toner till varje litet ord och mina tårar rinner fortfarande när jag skriver här och jag lyssnar till sången....
Musiken spelar på alla mina känslosträngar och jag låter den göra det för musiken är en av mina stora kärlekar och den berör mig djupt och innerligt.... spelar på tangenter jag aldrig tidigare provat och ger mig toner nya för världen....

Sången öppnar ännu mer av det som jag redan är full av; kärleken.....
Kärleken som har fått flytta in i mitt hjärta och i min själ.... kärleken som öppnar till allt som jag stängt inne... kärleken som jag bjuder in och som ber mig följa med på en resa som jag länge längtat efter.... kärleken som är så stark och ändå skör.... kärleken som är skör och ändå så stark... Kärleken som är för att jag önskat mig den.... Kärleken som ber mig släppa taget och våga falla fritt och falla fri....

Och om det enda du begär
att jag är nära, där du är
då ska du veta, känslan bär
då ska du veta, jag finns här

2 kommentarer:

  1. Det är DIN text, Lisa. Ingen kan göra den mer rättvisa än du.

    Tack för att du "finns här", sitter på en hård kyrkbänk och lyssnar...

    SvaraRadera
  2. Härligt Lisa!!!

    SvaraRadera