29 april 2010

Höjder

Vårglad och lite crazy älskad nos

Söders höjder på sin höjd av vårlig skönhet....

Min tisdag var en fantastiskt härlig upplevelse :-) Att få skrota omkring på söders höjder i Stockholm när vårsolen är som goast, vårfåglarna kvittrar, människor är glada och få ha energifyllt sällskap blir till ett minne att ta med i det som kallas livet :-) Tacksamhet är känslan som fyller mig och det får sällskap av värme.... Får höra och delge många goda ord, tankar och känslor den här dagen vilket lyfter både mig och mitt sällskap till oanade höjder.... högre än Söders höjder...

Min energi är påtaglig och jag upplever i den bara kärlek och jag förstår att det är en stark energi eftersom jag hela tiden befinner mig i min vortex och där är jag stark ... och jag får höra att jag "lever som jag lär" och det känns gott att höra....
Kärlek kan delas med många människor (och till djur) på olika sätt och det är ändå all-tid ren kär-lek... Ordet har fått en ny innebörd för mig och t o m en ny känsla.... Jag vill gärna säga att det är kärlek jag upplever till människor som står mig nära och jag säger det och ingen har backat även fast jag vet att det kan upplevas som starka ord.... och förresten, kraftfulla ord, det är precis bara det jag vill använda för att göra mig själv ännu mer kraftfull och ju mer kraft jag ger ju mer kraft får jag... så jag fortsätter att säga att det är mycket kärlek = energi i mina möten med människor jag tycker om och som vill släppa in mig och min kärlek...

Har ännu ett mycket gott samtal med min underbara väninna och vi pratar om ordet frånvarande... vi säger ofta att människor är frånvarande eller att vi är i frånvaro av en sak vi önskar oss eller liknande.... Men frånvarandet handlar ju enbart om mig själv! Jag är från - varande; alltså långt ifrån mitt nu; från mitt varande i nuet och från min bästa känsla.... när - varande; nära mitt varande i nuet och i min bästa känsla.... Allt handlar om mig.... mitt jag.... mitt icke-fysiska jag..

För höra ord som är så ärliga och kärleksfulla och det gör mig så varm inombords....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar