17 april 2010

Texter....

jag har fått vara del av en heldag med "GERDA - en sångsaga", en händelserik dag med många känslor både professionellt o privat. Gudrids texter griper tag i mig mer och mer och jag ser från andra håll idag och dom djupnar....

"Jag har väntat länge nog, bar min längtan genom åren. Visste någon skulle komma till slut man blir blind när man väntar något stort "

"Jag bygger egna drömmar, jag vet att det finns en chans att få smaka lyckan en dag...."

Bokstäver blir till ord, ord blir till meningar, meningar blir till känslor, känslor blir till kärlek...

Någon bygger ord till meningar till känslor till kärlek...... Vågar jag? Vågar jag...... ?

1 kommentar:

  1. Precis som du, lyssnade jag på texterna mer än jag gjort tidigare. Det är så underbara texter som går direkt in i hjärtat.

    Har lyssnat hela förmiddagen på nya singeln - "I varje ensamt minne".

    Smaka på det här...

    "Men så en ensam natt, bär drömmarna din röst, nära vid mitt hjärta, viskar den sin tröst..."

    Mycket känslor och mycket kärlek, Lisa.

    Tack för att jag får vara en del av den.

    SvaraRadera