16 april 2010

Klossar

På bordet finns två högar med klossar.... Den ena högen bygger jag upp ett högt torn av och den andra högen låter jag ligga....
Jag får frågan; vilken går snabbast; att rasera tornet eller bygga upp det? Mitt snabba svar blir; att rasera.....
Det behövs ingen kraft för att rasera och det är hur enkelt som helst att bara slå till... Däremot att bygga upp, där behövs styrka....

Att dräpa människor med negativa kommentarer om både det ena och det andra är inget svårt, för det behövs inget mod eller styrka...
Att ge av sig själv och beröra med uppbyggliga ord och meningar, för det behövs styrka, tålamod, tid och kärlek.....

Så fort jag är med om något eller t o m bara tänker en ny tanke så blir jag en ny människa... Den tanken är stor... riktigt stor och så befriande.... Det innebär att jag hela tiden blir en ny människa och kan sluta att hålla mig själv för saker jag gjort eller tänkt eftersom varje gång jag tänker en ny tanke så blir jag ny... precis som mina celler förnyas så förnyas också mitt inre jag.... Vilken härlig känsla att veta att jag hela tiden blir ny, att jag hela tiden fylls på med erfarenhet, att jag kan lämna mitt gamla jag...
Jag har blivit ny så många gånger idag.... så många gånger....

Jag är hel = jag älskar dig .....

3 kommentarer:

  1. En del vill bara gå rakt fram. Stöter man då på andra som inte tycker lika dant så kan man flytta på dem så man kommer fram. Det går att göra med ord så att de sjunker ihop och flyttar på sig. Jag är inte av den typen utan går gärna i omvägar runt andra. Jag låter dem vara om de inte släpper fram mig. Det får gärna ta lite extra tid och jag stöter kanske på andra människor som kan lära mig något.
    Den krokiga vägen är bäst och jag har alltid undrat hur de igentligen mår de som bara går rakt fram utan att se åt sidorna.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Jag väljer att gå rakt fram och när jag gör det så tittar jag åt alla håll just för att se att jag valde rätt väg.... Runtomkring mig finns saker som jag vill avstå från att uppleva, dom ser jag, vänder blicken framåt och så går jag rakt fram.
    Så, som svar på din fråga, Peter; jag mår alldeles strålande! :-)

    Ta hand om din kropp och din fina själ :-)

    SvaraRadera
  3. Läskigt... ny människa... usch... ostabilt... känns farligt

    SvaraRadera