25 april 2010

Hänga med

Jag har upplevt en "jazzbrunch" idag på Mosebacke i Sthlm... Min andre bror spelade med en trio och samtidigt så njöt jag av en fantastiskt god buffé ...
Min bror är en grym jazzpianist och han lirar skjortan av vem som helst känns det som, både känslomässigt och tekniskt när han får röra sig fritt i jazzens värld.... Jag är en stolt syster och så tacksam för att jag får uppleva mina bröders musicerande... Det är verkligen en ynnest att få ta del av deras gåvor.... Båda två har sin egen gåva och får dela musiken till oss andra på sina alldeles speciella sätt...
När vi tre spelar tillsammans ibland då är det magiskt.... En obeskrivlig känsla av kärlek, värme och att vara ett med musiken...

Vi har talat om att dela på oss, jag och min combo, och idag fick jag beskedet att hon har hittat en lägenhet och flyttar in i den 1 augusti... Min första tanke var: odjå, här gäller det nu att ligga på för det enda alternativet är att vi säger upp den här lägenheten tills dess och så får mitt boende bara bli vad det blir.
Verkligen gott för henne att hon hittat den och saker och ting händer ju när dom ska hända ....

Min andra tanke var; det kommer att ordna sig och min lägenhet finns redan, jag ska bara gå och titta på den och godkänna :-)
Den andra tanken kändes så skön och avslappnad och in the vortex så där är jag nu :-) Ser verkligen fram emot mitt nya boende!

Skorpion: Du har en stark kvinnlig energi - använd den. Din gåva är att känna dig attraktiv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar