22 april 2010

Styrka

Jag fick en hint om vad han sysselsatte sig med och när vi talades vid så var min känsla rätt... Jag känner av saker emellanåt, saker som ingen har sagt till mig och som jag ingalunda kan veta.... och det är bara goda saker som kommer till mig ....

Jag har varit på Vildmarkshotellet och varit med om Youthsummits avslutningsmiddag. Jag hjälpte politikerna att framföra en sång. Youthsummit, "Second Chans School" ger ungdomar en andra chans att kunna komma ut i arbetslivet och är en internationell tanke.
Här fanns ungdomar och ledare från hela europa. Dom har varit här och fått besöka djuren på nära håll och vi fick se en film om veckan som gått och jag blev rörd.... Att se dessa ungdomar, som kanske bara levt i sin egen statsdel i en stad, klappa vargar, ta på elefanten och ha en örn på handen rörde mig djupt. Vilka fantastiska upplevelser dom tar med sig hem :-)
Att sen också få veta att tjejen som skötte presentationerna på engelska från scenen hade fått underkänt i engelska i skolan fick mig också att rysa, hon var grym! :-) Och alla har dom knutit nya internationella kontakter som kanske räcker hela livet ut....
Fler av dom som var uppe på scenen för att ta emot hyllningar hade växt från ingenting till allting!

Vilken styrka vi människor har inom oss och släpper vi bara på och har någon som stöttar och tror på det jag vill göra så kan jag nå stjärnorna :-)

När jag har kommit så långt att jag kan stötta mig själv till 100% och vara trygg med mina egna beslut då kan jag släppa in den där kärleken som står och knackar på och vill in.... Jag får ta bort säkerhetskedjan och tro på att det kommer att fungera....
Jag kan ju bara vrida nyckeln åt ett håll för att öppna dörren och även om det krävs ett par varv så vrider jag tills det säger klick... öppnar lite på glänt.... stänger till lite igen för att sen återigen öppna och då mer och mer tills jag helt kan släppa in personen framför mig.... Han tar ett kliv över tröskeln och vi är i samma rum.... helt "nakna"....

1 kommentar:

  1. Vilket fantastiskt jobb du har där du hela tiden får möta en massa människor, som får växa och tro på sig själva.
    Att vara på ett körrep med dig är ungefär samma sak. Vi växer och vår tro på att vi kan, är en känsla man nästan kan ta på...så laddat är det.

    Hela rummet blir ett enda energifält!

    Thanks to you, vännen.

    SvaraRadera