11 april 2010

Resor

Idag har jag gjort många resor....
Ovisshetens resa inledde min dag och med hjälp av en god medpassagerare så kunde jag stanna efter stund och slänga skräpet i papperskorgen.... nästan allt.... blev några småbitar kvar som jag kommer att slänga vartefter.... dom är lite utspridda just nu, ska bara samla ihop dom så att jag verkligen ser att jag blir av med skräpet.... Två gånger är en för mycket....

Sen reste jag ensam en stund tills jag fick sällskap från en resenär på resa hem från utlandet.... resan berikades av ett kort samtal innan hon bad att få kliva av och ägna sig åt sitt andra sällskap...

Någon i min tfn var nyfiken på min första resa och jag berättade om papperskorgen vilket väckte stolhet och munterhet....

Min telefon fick mig att omgående göra en ny resa, den här gången en flera timmars resa med musiken som sällskap och med frågetecknen hängande i luften... frågetecken som jag ville räta ut till utropstecken....
När hjulen stannat så bjöds jag in på en lite gungig färd där dom resande var lite vilse.... jag tog fram min lilla gps och lotsade dom bara när dom var helt ute och seglade vilket var sällan....
Hjulen rullade sen hemåt i natten då jag fick uppleva en gudomligt vacker natthorisont som lyste i rosa och gult och som gick ner i det kalla, svarta vattnet...... Bara utropstecken med mig tillbaka.....

Dagens näst sista resa blev en lång härlig picknick med smaker som hav, salt, sol, ömhet, kärlek, lekfullhet och glädje.... en härlig kontrast till min första resa ...

Min sista resa blir med John Blund som sällskap.... han kommer ofta till mig och han kan sin sak....

2 kommentarer:

  1. Trevligt att se dig Lisa =)

    SvaraRadera
  2. Det är häftigt att vara på resande fot...

    En del resor är korta, en del är långa. Min särskilda resa, vars mål både är en början och ett slut på något, hägrar inte allt för långt i fjärran.

    Så skönt det är att ha ressällskap på vägen! Så mycket roligare resan blir då... ;-)

    SvaraRadera