4 april 2010

Tillit

Ikväll går jag och lägger mig ovetandes.... utan besked, utan kontakt, utan riktigt lugn och med fler frågetecken än när jag vaknade och det känns ändå bra.... Jag tar några djupa andetag och ger mig själv tillåtelse att slappna av i tanken och känslan.... Säger som jag ofta gör; allt är precis som det ska vara just nu och det är bara vad det är..... det lugnar mig och jag kommer att sova gott...

Den här dagen blev något annat än jag först önskade och min egentliga önskan om den här dagen kommer jag att få grepp om vartefter dagarna går, jag vet det .... Jag ser fram emot att se vad det leder till och jag är återigen lugn i det som hände eller snarare uteblev att hända just idag.... Det känns som att det hela handlar om att jag ska ta till mig det som ordet tillit innebär;
Tillit till att allt är precis som det ska
Tillit till att jag är precis där jag ska vara
Tillit till att jag har gjort rätt val
Tillit till mig själv att jag är den starka kvinna jag verkligen är och att det/jag är gott nog
Tillit till att jag vet att det jag önskar ska hända mig kommer att hända när jag är redo
Tillit till att det som hänt utanför mitt synfält idag också precis är som det ska vara
Tillit till att jag ständigt kan vara mitt i min virvel, min vortex, och när jag är där så är det 100%

Jag är själv och ingen annan. Men när jag gör för mig själv det jag önskar för andra blir det bakvänt. Jag gör för mig själv det jag önskar och andra kan ta del av det. DET är sann inspiration. Det är sann upplyfthet, det är vad den store Messias gör...
Han är ett med sitt större visare jag och sprider änglastoft var han går...


Den märkliga klumpen av något obestämbart möljande som levt rövare i min maggrop har försvunnit ....

Jag tände ett ljus för den som uteblev idag....

2 kommentarer:

  1. Du skulle tänt ljuset för dej själv idag

    SvaraRadera
  2. Jag är uppväxt med orden. Allt ordnar sig. Det gör det även om man inte vet om det just då. Det kan skapa oro för ovissheten men när jag ser tillbaka till de tillfällena så är oron oftast skapad av mig själv. Har man insikten om att allt ordnar sig så gör det det.
    :)

    SvaraRadera