26 april 2010

Energi

Wikipeida:" Energi är en fysikalisk storhet. Energi är något som medför förändring, rörelse, eller någon form av uträttat arbete. Energi kan vara lagrad eller något som överförs. Ibland avses med energi helt enkelt "utfört arbete"."

"Energi är en fysikalisk storhet...." alltså är vi människor alla fysikaliska storheter, vilken grej! :-) Vi är större än vi kanske anat och nu när jag vet att jag är energi så lättar hela min kropp och jag tar till mig känslan av att vara en storhet...
Jag är energi!
Jag vet att jag är energi och jag vet att jag förmedlar energi och jag vet att jag ger energi och jag vet att jag samlar på mig energi och jag vet att jag drar till mig energi.... Och all energi är god, varm och kärleksfull och sätter mig i förändring och rörelse... :-)
Jag vill fortsätta förändras i min storhet, jag vill fortsätta att vara i ständig rörelse med och i min energi och jag vill fortsätta att "utföra arbete"...

Jag är så tacksam för att jag har tillåtit mig själv att ge plats för energin, alltså för mig själv, och att jag vill vara i den mer och mer och i den dra till mig det allra bästa och dom allra vackraste energifulla människor och upplevelserna och personerna finns redan hos mig...

Och kärleken, den största energin av alla... Alltså är jag kärlek också eftersom jag är en fysikalisk storhet....

Eftersom allt är energi så är jag allt.... det är så stort! Och känns helt naturligt, bra, fridfullt, varmt, kärleksfullt....
Varje gång jag funderar över det här med att allt är energi så känner jag att jag upprepar mig och det är upprepningar som stärker mig nåt enormt och som jag bara vill ha mer av... Det finns ingen limit, det finns bara kärlek....

Jag faller fritt i energin och det är en frihetskänsla som bottnar djupt i mitt hjärta....

I morgon får jag uppleva ett energifullt möte.... längtar till det... :-)

1 kommentar:

  1. Oj, vad spännande! Du får "rita och berätta"... ;-)

    Dina inlägg är fyllda av filosofiska tankar som gör att jag måste läsa dem om och om igen.

    Man kan inte slöläsa dem utan hjärna, själ och hjärta måste vara med. Då först gör man dem rättvisa.

    Det är verkligen inga tomma ord...

    SvaraRadera