18 april 2010

Spegel....


"Jag gör dig - du gör mig"... den tanken och känslan har fått ännu mer rötter i mig idag. Det är så det funkar och jag kan bara känna; vad bra, då fortsätter jag på den inslagna vägen :-)
Jag möter också människor genom att se dom i sitt bästa ljus, där jag tycker att dom är som vackrast och ljusast...

Jag får ta emot fler ord, meningar och uttryck som jag bara ska leverera till rätt person och jag gör det utan att tänka och sätta upp hinder. Jag säger och skriver det som kommer till mig och sen får personen ta det hur han eller hon vill.... Meeen eftersom "jag gör dig och du gör mig" så kommer orden att landa i god jord... :-)
Jag har ett par "elever" och det är härligt att få lära mig att skicka meningar och känslor vidare till dom som ska ha dom :-)

Jag har också mött en person som är precis som jag var i början av mitt nuvarande "tänk"; sa en person jag litade på, att; så här funkar det och gör så här, så gjorde jag det utan att ens tveka en sekund och jag får uppleva samma ska hos en person nu och det är en glad känsla :-)
Det innebär att personen är en "görare" och att den kommer att få uppleva saker snabbt som tusan, precis som jag har fått göra och genom det har jag ett sånt härligt liv på alla sätt :-)

Jag får frågan hur jag kan vara så positiv, glad och sprudlande hela tiden och jag kan bara svara; jag mår bra! Och jag är verkligen bara mig själv hela tiden.... :-)

Har njutit av en härlig körkonsert i Linköping ikväll med Da Capo, Linköping och Voces, Jönköping... vilken klass på körsång och så underbart att bara sitta och få ta emot :-)

Fler djur dyker upp; järven som är en djärv en.....

1 kommentar:

  1. Vårens första blåsippa som blygt tittar upp ur de torra fjolårslöven.
    Vi går från gammalt till nytt - från mörker till ljus - från död till liv.

    Dina ord smittar av sig genom cyberrymden och jag känner samma energi som du.

    Berätta mer..! ;-)

    SvaraRadera