14 april 2010

Generöst samtal

Det kliver in en ny människa på det som är min livsstig.... helt spontant och generöst får jag ta del av ännu en livshistoria och den här gången en berättelse om ett liv som är så långt ifrån mitt egna vilket gör att jag så klart blir nyfiken och generositeten håller i sig och jag får veta mer och mer...
Får höra berättelser om ett liv där våldet stod i centrum, där smärtan var en njutning och där rädslan var makten.... Det valet av liv har blivit förlåtet och idag har det blivit till erfarenheter....
Jag ställer frågor utifrån min "vortex" och möts av värmen och tillit.....
Jag lyssnar intresserat och nyfiket och jag inser att mitt liv ännu en gång har korsats av en historia som jag alltid kommer att ha med mig....

Mitt huvud säger ifrån och ger mig bilder som i ett kalejdoskop, bara på vänster sida och det förskjuts hela tiden utåt i mitt synfält.... Jag vet att jag är på väg att få ett migränanfall och det brukar komma en gång om året så nu är det tydligen dags...
Och säger jag att det brukar komma en gång om året så kommer det att fortsätta att komma en gång om året.... ja, ja, jag vet det nu! :-) och eftersom jag vet det; varför fortsätter jag att hålla mig själv i det?? jo, för att bevisa för mig själv att jag "minsann har rätt" när det dyker upp nästa gång... haha :-)

I kväll är John Blund väldigt ivrig......

1 kommentar:

  1. Så blir det när man är ute i solen och odlar sina fräknar... ;-)

    SvaraRadera