20 april 2010

Min väska

Jag plockar ihop det som ligger framför mig på bordet och stoppar ner det i min väska .... min "magsäck"... Ryggsäcken har jag slutat använda eftersom jag aldrig smidigt kan se vad som finns i den och alltid behöver stanna upp, öppna den och rota runt innan jag hittar det jag söker och ofta ligger sakerna långt ner i väskan...

Min väska är snart full och jag hänger den över axeln, stänger dörren bakom mig och går till ett ställe där jag är helt ensam och kan sitta och reflektera och framför allt så vill jag tömma ut det jag stoppat ner i väskan och verkligen titta på vad jag har där. Jag vill rensa i det som just nu ligger långt fram och är synligt och jag kommer bara att stoppa tillbaka saker i väskan som jag verkligen vill ha där....
Jag hittar min plats att sitta på, ett ställe där det är helt stilla och bara ljust och i det ljuset tittar jag på det uttömda innehållet i väskan...

Där hittar jag mina jobb och lägger dom åt sidan. En fantastisk tillgång - tillbaka till väskan
Mina relationer blir i två olika högar; en med dom som jag haft länge och en med dom nya... Just nu är alla lustfyllda - tillbaka till väskan
En liten hög blir det av tvivel - åker direkt i papperskorgen
Pengar - direkt tillbaka i väskan
Önskningar, vilja, lust, kärlek och dom andra känslorna blir en rejäl och vacker hög - tillbaka till väskan
Det som lyser mest på bordet är mitt eget jag - tillbaka till väskan för jaget bär jag med mig som om det vore en vacker diamant och det lyser om det....
Jag känner på min väska som känns så lätt, enkel och där finns mer goda saker att stoppa ner...

För ett par timmar klev jag idag ur min vortex, ingen go känsla kan jag säga, och så fick jag en hint om att läsa en rad på facebook.... En enda mening fick mig att dra på munnen och direkt hamna tillbaka i min vortex, så grymt coolt :-)
Det stod: "Jag är kung över mitt eget rike" och jag la till: "Ja, till och med kung i ditt rike" :-)

Dryga två timmars samtal fick inleda natten som var en orgie om att tala om det goda och bästa i livet.... Vi båda lade på luren med ett skratt, ett leende hjärta, ett ok lättare och en fantastisk känsla av frihet :-)

1 kommentar:

  1. Ja, vad ska man säja efter ytterligare en klockren metafor...?

    Jag städar MIN väska och gör mitt bästa för att häva ur tegelstenarna i botten.

    En nätt och chick liten vårväska i härliga färger passar trots allt mycket bättre än en gammal sliten trunk med gamla kvarglömda svettiga gympakläder... ;-)

    Härligt att din väska är städad för att ge plats för nya kuliga saker.

    KRAM vännen!

    SvaraRadera