19 april 2010

Ord....

Hur länge räcker och gäller orden som skrevs igår....?

Dom ord som finns på papper sen igår, har dom alltid samma betydelse? Eller ändras dom vartefter tiden går och nya erfarenheter läggs till för den som läser.... ?
Den känslan jag hade igår när jag läste orden gör att dom får en annan innebörd för mig än när jag läser dom idag och då med en helt annan känsla....
Spelar det då någon roll vad det står?
Har det betydelse vem som har skrivit orden jag läser? Ja, kanske när dom är riktade direkt till mig.....

Ord... ord utan känsla bakom.... ord med känsla bakom.... ord utan värde... ord med värdering.....

1 kommentar:

  1. Jag tycker att de skrivna orden alltid har samma giltighet. Ta fram ett gammalt brev och läs det igen. Visst infinner sig samma känsla som första gången du läste det, eller?

    Varför skulle man annars spara dem och läsa dem om och om igen - om de inte betydde något?

    Däremot gör livet saker med oss, som gör att vi kanske tolkar orden på ett annat sätt än förut.

    Ord som vi tidigare har fastnat för kanske saknar betydelse nu medan andra ord istället ger texten en innebörd jag inte tänkt på tidigare.

    Ord utan känsla bakom, är tomma ord.
    Ord med känsla bakom, är ord som jag minns.
    Ord med värde, är ord som gör mig lycklig och omfamnad.

    SvaraRadera