6 december 2009

TVÅa...

Julmusiken ligger lite soft i bakgrunden och det ger en skön känsla.... Brasan har sprakat här i lägenheten och dom senare timmarna på den här söndagen har varit fyllda av goda samtal som jag är så tacksam över.
En dag fylld av repetitioner inför stundande konserter, den på Crescendo på onsdag ihop med Nicke och Fredrik och den i Skänninge och Linköping. Jag är glad över att jag har musiken och får dela den med andra, vilken friskvård :-)

Idag kom jag till insikt om ett par saker som rör mig själv och det tack vare mina goda samtal.... Det handlar om att lyssna, fråga, boosta, öppna, ge och våga släppa in.
Sam - tal... Dela tankar och känslor med en annan person.

Ingen träning idag heller förutom en timmes promenad... Har varit skönt att vila från träning och i morgon blir det nya tag och det ser jag fram emot....

Enneagrammet säger att jag är en TVÅa.....

1 kommentar:

  1. Jag kan verkligen sakna de goda samtalen du talar om. Just nu består mitt liv mest av plugg, tentor och inlämningsuppgifter. Ser fram emot en skön jul då jag kan få dela samtal med andra och där plugget inte är det primära!

    Jag vet vad du säger nu... "Du pluggar för att du vill det" ;-)

    Ja, det stämmer men ibland tror jag att jag tappar bort verkligheten och "nuet" i all teori...

    SvaraRadera