28 december 2009

Om igen

Jag tillåter mig själv att ge en annan person den energi och det fokus jag vill lägga på mig själv och just därför så återberättar jag om och om igen för mig själv det jag fått höra som visa, kloka och personliga ord; Bli fru med dig själv, bli ett par med din kropp och med ditt jobb och gift dig med ditt hjärta. Det är relationen med dig själv som är viktig. En kvinna som har ingått en trolovning med sig själv är en kvinna att beskåda och älska....
"I'm starting with the man in the mirror" sjunger Michael Jackson och jag lyssnar om och om igen.....

Idag satte jag rekord med att klämma iväg 1220 kcal med stavgång och gymträning... Stolt över mig själv och jag mår bra... förutom en lite seg hälsena ..... Den är bra i morgon igen :-)

Jag gifter mig med mitt eget hjärta....

2 kommentarer:

  1. Du är så himla bra och säjer så kloka saker. Dina inlägg till frukostmackan "makes my day"!

    SvaraRadera
  2. ...en sak till...

    Var rädd om hälsenan!

    En till mej närstående person, börjar på "B", slet av sin förra sommaren och gick gipsad i flera månader. Men med kärlek och god omvårdnad blev han som ny igen! Både hälsenan och den som den satt på...

    SvaraRadera