21 december 2009

Strunta i hur


Jag lever ju numer efter att jag tror att jag får det som jag önskar och att jag ska strunta i hur och får bevis hela tiden på att det funkar :-)
I morse väckte min goa vovve mig vid 06.30 och ville ut så det var bara att pallra sig upp och när jag kom ut på gatan så insåg jag att det var måndag vilket innebär att jag får p-böter om jag står på vår gata efter kl 07.00... så jag gick upp och hämtade bilnyckeln och flyttade bilen.. och jag har ju önskat mig ett liv utan p-böter och struntar i hur.... idag var det Cindy som blev mitt hur :-)

Första lediga dagen på länge och det känns lite märkligt, känslan av att jag har "glömt" något har poppat upp ett par gånger idag. Blev lite jobb vid datorn i alla fall... Det där att få till årets reseräkningar...

Två promenader i den fantastiskt vackra vintervärlden, en i morse och en nu på kvällen och däremellan ett rejält träningspass och jag medger att Peters mess om -1005 fick mig att kunna skriva -1020 till honom..... :-)

Dom filosofiska samtalen om vad tid är fortsätter.....

5 kommentarer:

  1. Härligt med pusch. Jag var peppad att inte skicka något under 900 men så tänkte jag äsch jag kör lite till och kom den magiska gränsen på 1000.
    Häftigt och vad vi är duktiga. Heja oss :)

    SvaraRadera
  2. Fina Lisa,

    Här kommer mina tankar om tid...

    Ingen kommer undan tiden, vår följeslagare, utmanare och hjälpare. Tiden sätter gränser och manar till eftertanke - men vi är inte instängda i nuet.

    Genom minnen kan vi gå bakåt i tiden och genom att planera kopplar vi grepp om framtiden.

    Tiden är en vän - den läker alla sår.

    Livsmognad är tiden verk och blir som ett hem där vi känner igen oss och trivs.

    Det finns någon som hjälper mig finna stillheten i tiden.

    GOD JUL Lisa och njut av din tid med dem som står dig nära
    //Maggan

    SvaraRadera
  3. Fina Mahgan :-)
    Tack för dina tankar om vad tid är, blir alltid glad över dina ord.
    För att replikera det du skrivit:
    Just nu i mitt tänk så byter jag ut ordet tid mot klockan.... För för mig är tiden nåt ogreppbart, just nu en illusion.... Jag lever i nuet med upplevelser och när du säger : genom minnen kan vi gå bakåt i tiden så säger jag att mina minnen är upplevelser osv....

    Ser fram emot att få träffa dig snart och samtala på riktigt :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Otroligt vacker bild Lisa, det kallar jag vinterpromenad =)
    Jag o F tog oss en promenad vid 23-tiden ikväll, när det yrde snö där ute.. precis vad vi ville!

    Angående p-bot eller ej.. det är skithäftigt. Jag får också bevis att det funkar!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag uppfattar det som att om du byter tid mot klocka begränsar du ju dej själv och då fastnar du ju i ditt resonemang.

    SvaraRadera