18 december 2009

Kyla och värme

Har fått njuta av den som jag tycker är bäst, Göran Fristorp! Vilken känsla han har när han sjunger, jag är helt fascinerad... Han har obegränsad höjd och rör sig mellan falsett och fullröst som om det vore en barnlek och jag ler hela tiden när jag lyssnar till honom, han sjunger dessutom snusrent! Han och fina Anna-Lotta Larsson gav en konsert i Missionskyrkan i Linköping ikväll.... Glad att jag åkte! :-)
Sa till Göran efteråt att det står på min "att-göra-lista-innan-jag-dör" att göra en konsert tillsammans med honom och då sa han: " - Du menar innan JAG dör!" :-)
Vill att det ska bli av här framöver och det kommer att bli av :-)

En och en halv timme av min tid idag stod jag vid Frälsningsarméns "Håll grytan kokande" med en bössa och samlade in pengar. Tiden gick fantastiskt fort för det kom hela tiden människor jag känner, en del var det länge sen jag såg och det var kära återseenden :-) Min bössa blev snabbt fylld och människor är generösa och jag var tacksam för varenda 50-öring som stoppades i bössan. Allt går till Frälsis julinsamling och jag vet att det blir konkreta handlingar av insamlingen nu till jul... bra!

Har hunnit med att lämna nos till husse, ett rejält träningspass, ett litet psykbryt och en härlig promenad idag också....

-15 grader ute...

3 kommentarer:

  1. Ja vilket pass du gjorde. Är otroligt impad.
    Heja dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag höjer glaset för psykbryt! Mycket viktig del (tror jag)

    SvaraRadera
  3. Psykbryt är bra saker :-) Bara att bryta ihop, titta på det som fått mig att bryta ihop och sen gå vidare.... lite klokare :-)

    SvaraRadera