23 december 2009

Öppet sinne

Hyfsat tidig morgon dan före dan och igår avstod jag från bloggandet, hade många trevliga upplevelser och som vanligt härliga samtal till sena natta och ögonen gick i kors när det var dags för sängen nånstans strax före halv 2.... Och jag är glad och tacksam för varje bokstav jag delar i mina samtal, det är så berikande :-)

Fick möjligheten att introducera en 10-åring i musikens underbara värld igår och då var det frågan om musikteori och vilken fantastisk känsla att se den här tjejen fullkomligt suga i sig allt som jag berätta, skrev och förklarade och som hon sen fick prova på själv! Den lusten, den öppenheten inför det nya utan att ens tänka svårigheter önskar jag att vi alla skulle ha kvar i oss mycket längre. Känns som att "erfarenheterna" gör oss trögare ibland och vi ryggar för det nya som vill ta till oss istället för att bara vara öppen som ett barn, ta in det med stor lust och nyfikenhet och se var det tar vägen och leder till. Barn gör bara för stunden och tappar dom lusten så gör dom något annat vilket i min värld känns så befriande!
Att alltid vara så öppen i sinnet för allt som kommer till mig och bara göra för stunden för att jag vill just nu utan att tänka konsekvenser eller "tänk om det blir så här" eller "tänk om det inte blir så här" eller "måste vara förnuftig och försiktig" eller "så har jag aldrig gjort förut" eller "nä, det går inte" DET öppna sinnet önskar jag att alla människor!
Och absolut att det jag gör ska kännas bra för mig....

Det går helt klart att välja bort att fira jul.... Jag "firar" minimalt i år och det känns befriande... Jag längtar till våren och den har aldrig varit närmare än just idag och det kan jag säga varje dag tills den infinner sig :-)

Ingen träning igår så det blir till gymet nu istället innan jag tar med pappa/farfar för att hälsa på lillknodden i Jönköping och det "i mitt vita vinterland"....

Jag fortsätter att älska för jag drar till mig det jag är och det jag vill växa i ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar