14 december 2009

Energi

Hemkommen från julkonserten i Linköping och det gick riktigt bra! Det var mycket energi i kören och jag fick både frys på armarna, tårar i ögonen och varma känslor i hjärtat... Tack, kören för ännu en härlig upplevelse! Och Lennart, vilken go man... vi hittade fram till dig till slut...
Och Magnus som absolut vill handhälsa på alla medverkande, idag hade han det svettigt med över 100 stycken i kören... om han genomförde det? Jajemensan! :-) och sicken trumpetare han är sen.... grym!

Jag har gått med ett leende på läpparna hela eftermiddagen och kvällen och det ger mig så härligt mycket energi att umgås med alla sorters musikanter och musiker, vilken energikälla musiken är och vilken livgivare. Vet att jag använder ordet tacksam ofta och jag gör det igen; så tacksam för att jag fått musiken så nära och tydlig i mitt liv :-)
Det är nåt magiskt med musik; när människor samlas och bara "gör" toner tillsammans så finns inget annat, inga krig, inga måsten, ingen osämja, inga gräl... allt det negativa försvinner och i kören så gör vi alla exakt samma sak vid samma tidpunkt vilket gör oss till "ett"...
Var och när händer det annars i våra liv?

Vi hade en härlig bilresa hem, jag och tjejerna, där vi skrattade gott åt det här med att få applåder på jobbet. Jag får det ju hela tiden och vi spånade hur det skulle vara för butiksbiträdet där hon står i inredningsbutiken; efter en såld vara så får hon en rungande applåd och hurrarop av dom i affären! Likadant för bokföringstjejen; fakturerat färdigt för dagen och bakom henne i arbetsrummet sitter 10 personer och tittar på och när hon är färdig så får hon en stor applåd! Vilka härliga bilder vi skapade!
Alla borde få en applåd varje dag för det arbete man utfört! :-)

Lasse och jag käkade frukost på Bråddway, ett fantastiskt fik där vi numera är igenkända och dom ler när vi kommer, och att få en start på dagen ihop med Lasse är också en energikick.
Hann med ett träningspass, -700, vilket var ännu en enerigkick.... och så alla sång....
Min hela dag har varit en enda stor energikick! Red Bull; släng dig i väggen!

Funderar på vad andlighet är.....

3 kommentarer:

  1. Undrar om de som dricker red bull för att få boost skulle fortsätta dricka den efter en sådan här konsert eller om de skulle öka dosen med det dubbla för att få samma boost.

    Tack Lisa för du ger oss möjligheten
    Kram

    SvaraRadera
  2. För mig kan andlighet vara ett möte med människor som står en nära - man berörs och man förenas. Det är närvaro i nuet.

    Men det kan också vara där jag är i den välsignade tystnaden, vilande i min kropp och min andning.

    Jag låter tankarna komma och gå och jag gör mig inga bekymmer.

    Ande ~ Andlighet ~ Andedräkt ~ livets förutsättningar. Att undvika andlighet är som att försöka sluta andas.

    Andlighet är kraften i min kraft och livet i mitt liv.

    SvaraRadera
  3. Magnus berättade att han har handsprit med sig. Jag gav honom en muntlig eloge för det :-)

    Tack Lisa för ännu en underbar konsert!! Kram

    SvaraRadera