1 december 2009

Integritet

Bilden tagen idag under en nospromenad.....

En tisdag som alla andra tisdagar..... ja, kanske..... pratat med goa människor, varit i nuet, lagat mat, motionerat, jobbat, reflekterat över livet med filosofiska tankar och annat som hör en vanlig tisdag till.... Överraskningar? Blir att sända Karlavagnen på fredag igen vilket är glädje :-)

Jag får så mycket härlig feedback från körsångare i dom projekt som jag driver just nu och det är en härlig känsla.... Jag är glad att jag får dela det jag kan och brinner för och att människor mår bra när vi delar... Jag är tacksam!
Jag funderar runt mitt kommande projekt och att där verkligen ta in sång som friskvård, ser jag fram emot!

Vad skapar integritet och vad skapar integritet? Frågan kan läsas och besvaras utefter vilken betoning och mening jag lägger i när jag läser det.... Vad är integritet? För mig något positivt, något som utstrålar styrka och energi hos den som sänder ut signaler av integritet.
Något som är attraktivt i mina ögon..... Och samtidigt något som gör att jag backar undan lite och det pga energin som rör mig.

Gordon Ramsey ställer enorma krav på sina kockar och ger bara positiv feedback när det är perfekt ur hans synvinkel. Jag jobbar från helt andra hållet i mitt gebit. Båda tycks funka :-)

Idag har jag bränt 700 kcal på gymet och 200 på en halvtimmes stavgång...



1 kommentar:

  1. Gissa varför du får 150 körsångare att dyka upp på ett projekt genom ett mail och betala kalaset själva. Det är för att du ger pss något som vi inte får i våra ordinarie körer. Det är annorlunda och det är härligt, roligt och vi får såååå mycket energi.

    Jag har faktiskt varit med om det här en gång förut med en körvikarie som aldrig sa något negativt till kören utan använde mest positiva ord. Den vårkonserten gick väldigt bra.....

    Du är bäst Lisa. Både i att leda kör och bränna kcal.
    Kram

    SvaraRadera