16 december 2009

Mitt "görande".....

" - Den här bilen stannar här! Du åker inte en meter till i den!", sa bilmekanikern när jag åkt till Zetterblom och berättat för dom att det flyttat in en hackspett under motorhuven.... Jag gjorde som han sa, lätt omtumlad efter en helt underbar ansiktsbehandling strax innan.... Den ska tas omhand nu och så länge så åker jag omkring i en liten charmig C1:a.... packade den med mig själv, Cindy och mitt piano idag och sen var det slut på utrymme i den bilen :-) Vi var i Boxholm och sjöng för FUB och jag kände mig så tacksam för det liv jag får leva efter att ha varit där...

Med mitt sätt att tänka idag så tror jag på att jag kan få precis det jag vill och önskar mig... det är bara det att jag just nu funderar över hur det egentligen funkar om en människa jag vill ha i min närhet vill något annat...? Jag tror ju att jag "gör" människor som jag möter och att när jag vill dom så vill dom mig... Är det jag som tänker och känner för försiktigt och är för rädd att önska mig den andra personen fullt ut? Önskar jag den mer i min egna kropp än jag vågar önska mig den personen in i mitt "vill".... ? Det finns ju plats för allas viljor i universum .... Varför skulle min vara starkare än den andres? Kan mitt "görande" av den andre personen bara upplevas som starkt av mig och ändå, när det når universum, så är det justerat och byggt på rädsla.... ? Tron kan förflytta berg heter det... när tror jag så mycket att jag flyttar dom där stenarna? Är det när jag först släpper allt och bara är...?

M har svarat på min blogg idag om andlighet och det gav mig lite att fundera över.... vill dra det ett par varv i mina tankar och återkommer i ämnet...

-900 skriver jag idag efter träningen... och kryddar det med att äta ett gäng skumtomtar (dom har lagt nåt knark i dom för dom är helt klart beroendeframkallande och ändå är dom knappt goda...)

3 kommentarer:

  1. Skumt eller hur*asg* Jag ääääslkaaar skumtomtar. Jag bodde ju ett tag i "tomteverkstan" dvs Ljungsbro och på den tiden köpte jag kartongvis. Det gör jag inte längre. Men jag åt ett gäng när jag blev bjuden på dem för ett tag sedan. Det som är bra med dem är att de aldrig blir liggande om jag köpt några till tex en fest. De går först.
    Bilen är inte allt men är viktig så ta hand om den och när det börjar låta konstigt så åker du direkt till verkstan. Tur du har en bra mek.

    Allt jag önskar mig får jag. Hmm har svårt för det men som sagt det finns ju fler som önskar sig och vems önskan är störts.

    900 kcal är beundransvärt.
    Ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Undrar hur du fixade extrabilen?
    Vad var meningen med att du åkte till meken just idag?

    SvaraRadera
  3. För att jag ville åka dit :-)

    SvaraRadera