12 december 2009

Bäbis :-)

Hade bestämt mig för att gå upp tidigt i morse och jobba med en radiointervju som behöver klippas men ack vad skön sängen var i morse... så det får bli jobb i morgon istället...
Åkte och köpte en eller snarare två buketter (pappa-barn-bukett; en stor och en liten som sitter ihop med snöret emellan som en navelsträng ;-) till syskonbarnet för idag blev det möte för första gången med honom...

Jag hade förberett mig på ett känslosamt möte och så blev det... att se lille plutten ligga där och ha min bror bredvid som stolt säger att det är vårt blod i den lille knatten, gissa om det fick tårkanalerna att öppna sig och mamman och jag grät ikapp :-)
Han är världens goaste bäbis! Det säger väl alla om sina barn och släktingar och jag säger det också med glädje och jag tar foton och visar andra (det som jag tidigare tyckte var så löjligt... skönt att jag kan ändra mig ;-) Han luktar gott och har massor av hår; mörkt med ljusa slingor och blå ögon... Såg dom knappt för han sov mest ...
Jag föreslog att han skulle bli golfproffs så har dom sin framtid ekonomiskt tryggad... musiker är väl knappast nåt att satsa på och sannolikheten att han kommer att tycka om musik är ju liksom 380 ;-)
Kan säga att jag kommer att åka ner och hälsa på dom snart igen och jag är så glad för lillkillen!
Så härligt att se min älskade bror vara en sån stolt och trygg pappa redan efter bara en vecka med det nya livet :-)

Blev ett träningspass idag också - 700 kcal...

Homonymer är riktigt skoj :-)

Och jag ska våga säga det jag vill, det kan bara bli bra :-) ..... alltid.....

1 kommentar:

  1. Ädrar sig gör man ständigt.
    Träning idag igen :) Lisa du hittar ständigt tid för träning. Det är jättebra.

    Så var det där med Nomonymer. Vet inte vad det betyder så då har jag något att slå upp.

    Ha en bra dag tills vi ses.
    Kram

    SvaraRadera