19 december 2009

Att vara snäll.....

Samtalade med en person idag som sa att han var helt ovan vid att människor var snälla...
Den känslan var han så ovan vid att han nästan backade undan för den... Upplevelser i hans förflutna var byggda på nåt helt annat.....
Jag frågade honom hur han ville att det skulle vara och det enda han svarade var att han bara var ovan vid att människor var snälla....
Att vara så ovan vid det goda att det t o m gör att man backar undan för personen som visar kärlek och omtanke utan nån som helst baktanke ... vad gör det med en person? Tillit?

Det känns som att vi ofta sätter oss i samma känslor för att vi känner oss trygga där oavsett om det är dåliga känslor och sammanhang för oss... Tänker på mig själv och min vikt; den har ju åkt upp och ner under åren och jag vet att dom gånger när jag gått upp det jag tidigare gått ner så har jag kommit till nån sorts "trygghet-här-känner-jag-mig-hemma"-känsla.... Jag visste att övervikten var en dålig sak och jag mådde inget bra av den men ändå så kände jag mig tryggare där än när jag hade färre kilon på kroppen... Jag kände igen mig och kunde "vila" i den känslan.... Jag tycker det är ett oerhört intressant vad jag väljer att göra mentalt med mig själv...
Jag skriver allt det här om min vikt i dåtid för idag är jag ur det där och ser mig själv som en stark och vacker kvinna och det helt enkelt för att jag är det :-) Jag har lagt så mycket fokus på min vikt under åren och nu är det slut på det, det enda jag lägger fokus på är att må bra och nu när jag gör det så mår jag bra och min kropp följer mitt mentala fokus .... också mycket intressant.....

Det som stoppar oss människor i dom flesta lägen är rädslan.... Rädslan som både kan vara äkta och inbillad.... I många fall när jag lyssnar till vad människor är rädda för så är det inbillade saker.... Och då går jag till att; det hjärtat är fullt av talar munnen.... och jag tror att jag kan bestämma mig för vad jag vill att hjärtat ska vara fullt av och då talar munnen också om det.... och vi behöver vara varsamma om det vi säger för när vi hör vad vi själva säger så registrerar kroppen det....

Jag tror att jag har makt över min kropp både fysiskt och mentalt
Min kropp som är mitt tempel

Har klarat av ett bra träningspass idag igen, lagat mat och hämtat hem min nos.... hon snarkar i soffan här bredvid.....

Idag har jag valt att låta kärleken få ta några steg till på en lite vinglig väg och jag går hellre en vinglig väg än en rak och förutsägbar eller ännu tydligare, hellre en vinglig väg än ingen alls...


1 kommentar:

  1. En vacker kvinna!!
    Det är så rätt. Du är en underbar kvinna Lisa. Så vacker där inne och utanpå!

    Spännande det där med kärleken <3

    SvaraRadera