4 december 2009

Måste - vill

Det snurrar mycket runt måsten - vill - borde och ska just nu.... Sitter på redaktionen på radion och pratar med producenten om måsten. Finns många tankar runt det och jag kommer hela tiden fram till att det alltid går att byta ut ordet måste mot ordet vill. Jag gjorde själv ett experiment med det igår och det fungerar alldeles utmärkt. Ordet vill gör att allting lyfter till det positiva och jag lämnar mer än gärna ordet måste bakom mig....

Har tidigare idag också haft samtal om kravlös kärlek... Finns den? Personen jag pratade med sa nej och jag vill fortsätta att säga JA, den finns! kravlös - behovslös.... hm.... behov har vi alla ... blir det krav när jag uttrycker mina behov...? Jag har en del kvar att fundera runt vad det gäller kravlös kärlek känner jag....

Nosen lämnade till husse, soffan dammsugad (hon fäller igen) och jag har brännt 700 kcal + 150 situps på gymet...

Tro, hopp och kärlek.... om nu hoppet är det sista som överger människan så kanske det skulle heta Tro, kärlek och hopp.....

2 kommentarer: