9 december 2009

Närvarande

Fokus och närvarande är orden för dagen...
Allt jag har företagit mig idag har jag lagt koncentrerat fokus på och jag har varit närvarande i nuet vid varje upplevelse och det känns så skönt :-)
Promenad i morse med det bästa sällskap jag kan ha och min goa vovve i morse; jag var närvarande i vartenda ord jag sa och lyssnade till.
Fika med en gammal kollega; jag var närvarande och lyssnade mest
Stavgång 50 min med nosen; jag var närvarande och njöt av mina steg
Träning på gymet; jag var närvarande och njöt av att svettas och känna min puls
Konsert på Crescendo; jag var närvarande i musiken och lät alla toner ta över och njöt av att få musicera med grabbarna
Bloggar; jag är närvarande och tänker på vad jag skriver
Att hitta min närvaro i varje minut är så skönt och befriande... Allt händer här och nu.... bara nu och här....
och jag har en almanacka att fylla i så jag kan släppa min framtid som ju snart blir mitt nu....

Har också önskat mig speciella upplevelser idag och dom har slagit in..... korta och intensiva önskningar.... det är riktigt coolt :-) Lagen om attraktion är alltid igång... jag vet det och jag nyttjar den för att jag vill .... och för att jag vet att den fungerar....

Kanske dags att byta ut ordet närvarande till härvarande....?


3 kommentarer:

  1. Jag har funderat och kommit fram till att jag är nog närvarande i allt jag gör just för stunden. Jag gör ju en del och njuter där och då av vad jag gör. Oftast är det möten som gör att jag ofta får skratta, känna eller uppleva. Men när jag sitter ner en gång i veckan och tänker efter vad jag gjort så är det så svårt att komma ihåg vad jag gjort.

    Det gäller att fylla dagarna med liv och inte livet med dagar, eller hur var det nu :)

    SvaraRadera
  2. Det som du, Peter, och alla vi andra kommer ihåg i slutet av veckan är förmodligen det vi vill komma ihåg och det räcker!?

    Ni är så kloka båda två!

    SvaraRadera
  3. Önskade mig också något alldeles särskilt idag...att jag skulle klara av senaste tentan...och det gjorde jag!

    SvaraRadera