28 december 2009

Kvinna...


Jag har börjat kalla mig själv kvinna och jag ser på mig själv som en kvinna.

Under många år så har jag sett på mig själv som en "det", en fantastiskt duktig "det" som har varit framgångsrik och omtyckt av alla och alltid funnits där för mina vänner och andra ... och där nånstans så tappade jag bort min kvinnlighet.... Jag tappade känslan av att vara kvinna... tillät mig att vara en "det" och bli bemött som en sådan... Jag har säkert haft män som varit intresserade av mig som kvinna under vägen men jag har valt att avstå från att se det och det just för att jag låtit bli att se mig själv som kvinna..... Jag blir ju det jag drar till mig och jag är det jag sänder ut så......
Idag vill jag annat, jag är fortfarande framgångsrik, har dock slutat vara duktig för jag gör bara det jag vill och då kan det bara bli bra. Jag vet att bekräfta mig själv idag och dom personer som jag drar till mig finns jag också där för.... och den största förändringen är att se på mig själv som kvinna med allt vad det innebär...

Jag säger till mig själv varje dag att jag är en vacker och härlig kvinna och jag tillåter mig att vara i situationer där jag blir bemött som kvinnan Lisa.... och det för också sidan med sig att jag kan bli ratad som kvinnan Lisa och jag förstår och inser att det är så det är.... Det gör lite ont och det får vara så och jag ändå glad över att jag har tillgång till känslan att bli "avvisad" som kvinna för den är relativt ny för mig... så mitt i det som gör ont så ser och känner jag lugn ... lugn och glädje över att se på mig själv som kvinna.... Att vilja vara kvinna fullt ut... Att tillåta mig att vara en kvinna...

Och jag vet att jag kommer att få vara kvinna ihop med den man jag önskar mig.... och det blir när det ska bli....

3 kommentarer:

  1. Du sätter ord på det som jag aldrig satt ord på. Det är bara att sätt sig själv i rörelse. Framförallt gilla sig själv och på vägen träffar man folk som både gillar en och inte gillar men jag styr bara mot det jag tycker om. Att inte styra till en massa måsten som jag gjorde en gång. Att göra de saker man vill gör att jag mår bra och kan göra saker som en del aldrig skulle göra men jag mår bra av det. Konstigt. Att bli vän med sig själv gör att jag får större tålamod med andra och större förståelse för dem.

    SvaraRadera
  2. Blir bara så glad när jag läser ditt inlägg!! Way to go, Peter! :-) Och jag säger det jag ofta säger: Den viktigaste personen i mitt liv det är jag själv!

    SvaraRadera
  3. Tänk så härligt det är med förändringar! Fint skrivet Lisa, det pirrar i min mage när jag läser, blir glad när jag vet att andra också bejakar sig själva!

    Min tanke om detta:

    En bild och lite text på och om mig i exempelvis NT under "Välkomna till världen" (där bäbisar samlas)
    Jag lever nu!!!

    SvaraRadera