2 mars 2010

Upprepning

Solen skiner och jag känner redan att jag kommer att le när jag går ut om en liten stund... människor kommer att ha ett lättare sinne idag och möta varandra med glada tillrop och ingen kommer att gnälla över vatten, snö och kyla.... Du är så välkommen älskade sol!

Pratade länge med min väninna igårkväll om vår resa till Karibien som ju närmar sig med stormsteg och som jag har så många lustfyllda känslor inför... det kommer att bli ett äventyr och en upplevelse utöver det vanliga....
Det vanliga ja... Det som jag upprepar varje dag och som är det som kallas var-dag och som ger mindre stimulans ju mer jag upprepar samma sak... Och grannens gräsmatta är alltid grönare och skulle jag lyxkryssa varje vecka så skulle det också bli min vardag och jag skulle drömma om en lgh i Norrköping där jag kan ha mina saker, leva med min vovve och träffa härliga människor längs vägen... Så det gäller att leva i nuet och njuta av alla härliga små förändringar utöver dom saker som jag upprepar varje dag.... Skulle jag göra en lista på det jag upprepar så skulle listan bli lång.....

Jag har människor i min närhet som gör exakt samma saker varje dag och jag fascineras över att dom är nöjda med det... själv söker jag stimulans och nya upplevelser konstant.... och jag får dom för att jag önskar mig dom i mitt liv....

Längtan är en känsla som åter har tagit plats i mitt inre och det är ok....

"I was aiming for the sky, once again the sun is rising, I'll better keep on walking........ " (Salem al Fakirs melodifestivallåt)

1 kommentar:

  1. Marssol...
    I den spensliga björkens tunna skugga på skaren
    kristalliseras luftens frusna stillhet.

    Då - plötsligt - koltrastens trevande lockton, en verklighet utanför din egen, den verkliga.

    I väntan på våren, låt mig vila i min väntan,
    låt mig se framåt mot ljus och värme

    Tack för livet som föds på nytt och på nytt och på nytt...

    DET är min längtan!

    SvaraRadera