24 mars 2010

Best friend....



Vi träffades, vi trivdes tillsammans, vi samtalade, vi ville träffas, vi var vänner och jag fick ett hjärta med inskriptionen "Best friend"..... vi träffades mindre, vi umgicks, vi pratade, träffades emellanåt, gled isär och hjärtat fick hänga kvar på min nyckelknippa..... vi kom att ifrågasätta varandras tankar, vi slutade träffas, vi slutade umgås, jag stängde ute och blev i min tur utestängd och jag plockade bort hjärtat från min nyckelknippa som jag alltid bär med mig .....
Nu är allt bara ett minne och hjärtat med inskriptionen ligger på mitt skrivbord och jag undrar vad jag ska göra med det.... "best friend"...... En vänskap ristad i metall som ingen vänskap är.....
Känslan är märklig och jag hänger kvar i frågornas rum och stannar nog ett tag till där för att slänga ur mig ytterligare frågor.... Jag stannar tills jag vet att jag gjort mig av med alla mina frågor.... Jag stannar tills jag innerst inne vet att jag får lämna mina frågor obesvarade och att känslan runt det är ok och befriande...
Minnet av vår korta vänskap kommer alltid att finna hos mig och det vi upplevde kommer alltid att vara en del av mitt liv eftersom det blev till just upplevelser, som blev till erfarenheter som samlat blir det som är mitt liv...

Metallhjärtat ligger kvar på mitt skrivbord och påminner mig om dom obesvarade frågorna.....

I nattens sena timma så kan jag i lugn och ro samla mina tankar och jag lyssnar på det som kommer att bli en av sångerna på min platta... Det här lugnet vill jag vara i på dagtid också och jag vill vara i den här känslan i fullt dagsljus och jag kommer att vara det... Jag vill helst av allt vara mitt i stormens öga, precis i centrum av det för där är det lugnt, så stilla och lugnt att inget kan mäta sig med det.... där vill jag vara både med mitt fysiska och mitt ickefysiska jag.... med hela mig på en och samma gång...
Jag kan bara komma dit när jag lägger fullt fokus på mig själv och när jag väljer att vara i det.... jag väljer hela tiden själv hur jag vill att mitt liv ska vara och den känslan, och att jag har makten att göra mitt liv till vad det blir, är någonting stort, mäktigt, härligt och underbart. När jag hittar dit så kommer människor att dras in i samma vibration och känsla, dom som vill vara där kommer att vara där och jag välkomnar med öppet hjärta och bjuder in till samvaro i min energi och vi delar det som finns där ....
Andra väljer en annan vibration... Andra väljer att ge mig ett hjärta med inskriptionen "Best friend" och väljer sen en vibration långt från min.....

Metallhjärtat ligger kvar på mitt skrivbord och påminner mig om dom obesvarade frågorna..... och jag är helt ok med den känslan för jag har valt en annan vibration där jag mår som allra bäst och där alla mina frågor är besvarade.... frågorna blir till vackra små blommor som står i en vas i ett rum som ingen har sett....

1 kommentar: