30 mars 2010

Starkt möte

Idag har jag för första gången stött på riktigt påtagligt negativ energi..... Det var en märklig upplevelse....
Personen och jag var i ett rum och pratade och jag berättade om att jag tror på dom positiva vibrationerna... Det blev en kraftig reaktion och jag riktigt kunde ta på den energin som kom emot mig och som eskalerade ju mer hon pratade, ifrågasatte, dömde, förtalade och riktigt spottade ur sig; det är bullshit!
Jag kom på mig själv med att bara se på henne och faktiskt le.... min sköld av att vara i min vortex höll henne borta och det som jag la märke till var att hon hade svårt att se mig i ögonen när hon pratade.... Hon flackade med blicken medan min blick hela tiden var fäst på henne....
Vi bytte samtalsämne för en stund och så plötsligt var hon där igen och ifrågasatte.... då insåg jag att det bara vara att hålla upp min sköld och låta henne vara.... Avstå att säga emot, avstå att gå med i det negativa, avstå att släppa min gard.... Och när hon hade gått så tog hon med sig sin energi och hos mig fanns bara lugnet och det positiva kvar.....

Fick igår höra att en person som jag håller högt för att hela tiden vara i fas med sig själv och sitt inre sagt om mig att jag är en person som aldrig lämnar mitt vortex..... :-) Vilken glädje att få höra det! Jag utstrålar att jag är där och jag ÄR där :-)

Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en.... (Nalle Puh) :-)

3 kommentarer:

  1. Jo det blev lite liv i luckan där. Fast en del bygger ju sina liv efter negativism och faktiskt lever på det. Det är ju energi det också ;) Bara låta dem vara precis som du gjorde och gå vidare.

    SvaraRadera
  2. Du och Nalle Puh är ETT...

    SvaraRadera
  3. Ja, Peter, helt sant och vill dom välja det negativa så får dom göra det, jag väljer nåt helt annat :-)
    Det var bara så grymt påtagligt igår..... intressant....

    SvaraRadera